Aktualizacja: 09.05.2025 19:54 Publikacja: 31.08.2011 17:50
Foto: ROL
Neutralność sieci, to zasada, wedle której usługi, aplikacje czy treści mają być w internecie traktowane demokratycznie, bez względu na to, jakie są to treści oraz komu i w jaki sposób się je przesyła. W tej neutralności dostawcy internetu dostrzegli nóż obcinający ich potencjalne zyski.
Według raportu A.T. Kearney ponad 70 proc. ruchu w sieci wytwarzają internauci korzystający z usług wideo, czy portali społecznościowych za pośrednictwem serwisów takich jak Google, YouTube, czy Facebook. Przesyłanie tego typu danych przynosi operatorom zaledwie 8 proc. przychodów, podczas gdy ten typ korzystania z zasobów internetowych wymaga wysokowydajnej infrastruktury. A to z kolei zmusza dostawców do zwiększania inwestycji w sieć. Zarówno stacjonarną, jak i w coraz większym stopniu w mobilną, której potrzeby rosną wraz z lawinowo zwiększającą się liczbą smartfonów na rynku (w tym roku, wg IDC, Polacy mają kupić ok. 5,4 mln sztuk tych urządzeń).
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas