Reklama
Rozwiń
Reklama

Multimedia Polska przygotują nową strategię. 9 tys. abonentów dostępu

– Za kilka tygodni zarząd Multimedia Polska, trzeciej pod względem liczby abonentów sieci kablowej w kraju, zdecyduje, jaką strategię obierze spółka w kolejnych latach – poinformował Andrzej Rogowski, prezes spółki. Sieć kablowa ma dwie możliwości: dalej rozwijać się poprzez przejęcia, albo zdecydować się na szeroko zakrojone inwestycje w infrastrukturę.

Publikacja: 01.09.2011 14:21

Multimedia Polska przygotują nową strategię. 9 tys. abonentów dostępu

Foto: ROL

– Na pewno będę bardzo mocno obstawał przy tym, by większość pieniędzy na ekspansję, przeznaczonych było na budowę sieci – powiedział prezes Andrzej Rogowski.

Nie wykluczone, że Multimedia Polska wrócą do zarzuconego dwa lata temu planu. Projekt, którego finansowanie negocjowano wówczas z bankami zakładał rozbudowę zasięgu sieci operatora o 500-600 tys. gospodarstw domowych. Według prezesa, projekt był na tyle elastyczny, że mógł objąć nawet 900 tys. mieszkań.

Multimedia już nie publiczne

Akcji Multimedia Polska nie ma już w giełdowym obrocie. W środę akcjonariusze zdecydowali o wycofaniu spółki z GPW. Na rynku Catalyst notowane są natomiast papiery dłużne kablówki. – Jesteśmy w trakcie rozmów z bankami nt. wprowadzenia do obrotu kolejnych transz naszych obligacji. Nasze obowiązki informacyjne pozostaną nie zmienione. Utrzymamy też standard ich wykonywania – obiecał wczoraj Andrzej Rogowski. Zobowiązania spółki z tytułu wyemitowanych obligacji określił na około 700 mln zł.

Ocenił też, że nowa sytuacja może ułatwić zaproszenie do spółki nowego – finansowego lub strategicznego – inwestora, co do tej pory nie udawało się ze względu na różnice w rynkowej wycenie akcji spółki na GPW i w ocenie głównych akcjonariuszy, ile faktycznie są warte.

Reklama
Reklama

Andrzej Rogowski zapewnił jednocześnie, że nie toczą się obecnie żadne rozmowy w sprawie pozyskania partnera oraz, że nie ma planów połączenia z Vectrą.

– Moim zadaniem jest, aby tegoroczna EBITDA sięgała ponad 300 mln zł. To, co robimy prowadzi nas prostą drogą do 400 mln zł EBITDA w latach 2013-2014 – stwierdził.

I półrocze br. Multimedia zakończyły z 303 mln mln zł przychodów (wzrost o 9 proc. w porównaniu z I połową ub.r.), 157,5 mln zł EBITDA (wzrost o 7,6 proc.) oraz 35 mln zł zysku netto (spadek o 5 proc. za sprawą kosztów obsługi zadłużenia).

Na koniec czerwca operator obsługiwał 726 tys. abonentów (o 27 tys. więcej niż w marcu), z czego 380 tys. korzystało z usługi dostępu do internetu (w II kwartale przybyło ich 9,1 tys.)

Multimedia zdobyły 9 tys. abonentów dostępu

Na koniec II kwartału Multimedia Polska obsługiwały 380 tys. abonentów usług dostępu do internetu. Liczba ta była o 9 tys. (2,5 proc.) wyższa, niż w poprzednim kwartale i o 43 tys. wyższa (13 proc.), niż przed rokiem.

Reklama
Reklama

Przychody operatora z tego segmentu wyniosły w II kwartale 43 mln zł i – jak komunikują Multimedia – rosły szybciej niż baza abonencka. Średnie ARPU z usług dostępowych Multimediów wynosiło w ostatnim kwartale prawie 38 zł. Wzrost ARPU ma wynikać ze skutecznej sprzedaży wyższych przepływności w pakietach usług. Miksu pakietów dostępowych w bazie klienckiej Multimedia jednak nie podają. W I półroczu 2011 r. na usługi dostępowe przypadło 28 proc. całkowitych przychodów Multimediów.

Co ciekawe, przy wzroście przychodów z usług dostępowych Multimediom udało się ograniczyć w ciągu roku koszty jednej ze składowych kosztów – tranzytu IP o 29 proc. W I półroczu kosztował Multimedia niespełna 2,5 mln zł.                                       ł.d.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama