UOKiK: DTH ogranicza w miastach kablówki

Publikacja: 10.10.2011 11:41

– Telewizja kablowa jest dominującym medium dostarczania sygnału telewizyjnego w największych miastach Polski i w przebadanych 31 ośrodkach miejskich wynosiła ok. 65 proc. Niemniej liczba abonentów platform satelitarnych w tych miastach rośnie znacznie szybciej – wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK opublikował raport o rynku płatnej telewizji w Polsce (dane na rok 2009) oparty na badaniu przeprowadzonym na rzecz akceptacji transakcji przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska. Liczba abonentów płatnych platform na koniec 2009 r. w całej Polsce oszacował na 9,3 mln, a wartość całego rynku na 4,2 mld zł.

Gdyby zestawić dane UOKiK z raportami Cyfrowego Polsatu, to można dojść do wniosku, że UOKiK przeszacował rynek płatnej TV, lub że ten przestał rosnąć. Cyfrowy Polsat bowiem szacował rynek DTH w 2010 r. na nieco mniejszą liczbę (niespełna 6 mln), niż UOKiK w 2009 r. (6,1 mln), podczas gdy cały rynek – wedle UOKiK – rósł w latach 2007-2009 w tempie ok. 20 proc. rocznie, głównie dzięki platformom satelitarnym.

Raport UOKiK wskazuje na znaczną koncentracje polskiego rynku płatnej telewizji. Choć na rynku działa kilkaset podmiotów, to na 15 z nich przypada ok. 91-92 proc. całego rynku pod względem wartości i liczby abonentów.

Lokalni operatorzy mają największy udział w rynku częstochowskim (30 proc.) i bydgoskim (27 proc.), a najmniejsze w rynku gdyńskim (0,7 proc.) i krakowskim (0,6 proc.)

– Telewizja kablowa jest dominującym medium dostarczania sygnału telewizyjnego w największych miastach Polski i w przebadanych 31 ośrodkach miejskich wynosiła ok. 65 proc. Niemniej liczba abonentów platform satelitarnych w tych miastach rośnie znacznie szybciej – wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK opublikował raport o rynku płatnej telewizji w Polsce (dane na rok 2009) oparty na badaniu przeprowadzonym na rzecz akceptacji transakcji przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska. Liczba abonentów płatnych platform na koniec 2009 r. w całej Polsce oszacował na 9,3 mln, a wartość całego rynku na 4,2 mld zł.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić