UOKiK: DTH ogranicza w miastach kablówki

Publikacja: 10.10.2011 11:41

– Telewizja kablowa jest dominującym medium dostarczania sygnału telewizyjnego w największych miastach Polski i w przebadanych 31 ośrodkach miejskich wynosiła ok. 65 proc. Niemniej liczba abonentów platform satelitarnych w tych miastach rośnie znacznie szybciej – wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK opublikował raport o rynku płatnej telewizji w Polsce (dane na rok 2009) oparty na badaniu przeprowadzonym na rzecz akceptacji transakcji przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska. Liczba abonentów płatnych platform na koniec 2009 r. w całej Polsce oszacował na 9,3 mln, a wartość całego rynku na 4,2 mld zł.

Gdyby zestawić dane UOKiK z raportami Cyfrowego Polsatu, to można dojść do wniosku, że UOKiK przeszacował rynek płatnej TV, lub że ten przestał rosnąć. Cyfrowy Polsat bowiem szacował rynek DTH w 2010 r. na nieco mniejszą liczbę (niespełna 6 mln), niż UOKiK w 2009 r. (6,1 mln), podczas gdy cały rynek – wedle UOKiK – rósł w latach 2007-2009 w tempie ok. 20 proc. rocznie, głównie dzięki platformom satelitarnym.

Raport UOKiK wskazuje na znaczną koncentracje polskiego rynku płatnej telewizji. Choć na rynku działa kilkaset podmiotów, to na 15 z nich przypada ok. 91-92 proc. całego rynku pod względem wartości i liczby abonentów.

Lokalni operatorzy mają największy udział w rynku częstochowskim (30 proc.) i bydgoskim (27 proc.), a najmniejsze w rynku gdyńskim (0,7 proc.) i krakowskim (0,6 proc.)

– Telewizja kablowa jest dominującym medium dostarczania sygnału telewizyjnego w największych miastach Polski i w przebadanych 31 ośrodkach miejskich wynosiła ok. 65 proc. Niemniej liczba abonentów platform satelitarnych w tych miastach rośnie znacznie szybciej – wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK opublikował raport o rynku płatnej telewizji w Polsce (dane na rok 2009) oparty na badaniu przeprowadzonym na rzecz akceptacji transakcji przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska. Liczba abonentów płatnych platform na koniec 2009 r. w całej Polsce oszacował na 9,3 mln, a wartość całego rynku na 4,2 mld zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?