Właściciele smartfonów nie oszczędzają na akcesoriach

– Upowszechnienie się smartfonów bezpośrednio przekłada się sprzedaż mobilnych akcesoriów, na których klienci nie oszczędzają i wybierają wyroby markowe ze względu na ich jakość i prestiż – mówi Maciej Najdziński, product manager w firmie Action, która jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów sprzętu IT . Jako kanał sprzedaży króluje internet i wyspecjalizowane sklepy z asortymentem GSM.

Publikacja: 07.12.2011 09:15

Właściciele smartfonów  nie oszczędzają na akcesoriach

Foto: ROL

rpkom.pl: – W IV kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy na świecie sprzedano więcej smartfonów, niż komputerów. Czy podobne trendy występują także na rynku akcesoriów i widoczne jest przesunięcie zainteresowania klientów z akcesoriów komputerowych na mobilne?

– Jakiego typu  akcesoria mobilne sprzedają się wam najlepiej w ostatnich miesiącach?

– Wyróżniłbym akcesoria uniwersalne, takie jak: zestawy Bluetooth, zestawy głośnomówiące, jak również akcesoria dedykowane do najbardziej zaawansowanych smartfonów takich, jak Samsung Galaxy SII, czy iPhone. W tym przypadku najlepiej sprzedającym się akcesorium jest zestaw samochodowy.

Smartfony mają jeszcze jedną unikalną cechę: posiadają duże ekrany dotykowe, co powoduje konieczność ochrony za pomocą różnego rodzaju folii i pokrowców, które także bardzo dobrze się sprzedają.

– Czym kierują się polscy klienci przy wyborze mobilnych akcesoriów?

– Myślę, że należy podzielić klientów na tych, którzy posiadają zaawansowane smartfony i na tych którzy używają „zwykłych” telefonów. Dla pierwszej grupy, wydaje się, że duże znaczenie ma jakość akcesoriów, ich dopasowanie i pełna kompatybilność z danym modelem telefonu. W związku z tym ci klienci wybierają oryginalne akcesoria dedykowane. Druga grupa klientów wybiera akcesoria raczej tanie, które spełniają podstawowe wymagania i są kompatybilne z duża liczbą telefonów.

– Gdzie dziś polski klient kupuje akcesoria do swych mobilnych gadżetów – w internecie, małym sklepiku, sklepie wielkopowierzchniowym, czy u operatora?

– Jako kanał sprzedaży akcesoriów wskazałbym internet i sklepiki z akcesoriami (tzw. punkty GSM). Sklep wielkopowierzchniowy, ani operator nie zapewniają odpowiednio szerokiego asortymentu z powodu braku miejsca wystawienniczego. Do tego w sklepie wielkopowierzchniowym brak jest wyspecjalizowanych sprzedawców, którzy w przypadku akcesoriów często są nieocenieni.

– Dziękujemy za rozmowę

rozmawiał Marek Jaślan

rpkom.pl: – W IV kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy na świecie sprzedano więcej smartfonów, niż komputerów. Czy podobne trendy występują także na rynku akcesoriów i widoczne jest przesunięcie zainteresowania klientów z akcesoriów komputerowych na mobilne?

– Jakiego typu  akcesoria mobilne sprzedają się wam najlepiej w ostatnich miesiącach?

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?