Reklama

Właściciele smartfonów nie oszczędzają na akcesoriach

– Upowszechnienie się smartfonów bezpośrednio przekłada się sprzedaż mobilnych akcesoriów, na których klienci nie oszczędzają i wybierają wyroby markowe ze względu na ich jakość i prestiż – mówi Maciej Najdziński, product manager w firmie Action, która jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów sprzętu IT . Jako kanał sprzedaży króluje internet i wyspecjalizowane sklepy z asortymentem GSM.

Publikacja: 07.12.2011 09:15

Właściciele smartfonów  nie oszczędzają na akcesoriach

Foto: ROL

rpkom.pl: – W IV kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy na świecie sprzedano więcej smartfonów, niż komputerów. Czy podobne trendy występują także na rynku akcesoriów i widoczne jest przesunięcie zainteresowania klientów z akcesoriów komputerowych na mobilne?

– Jakiego typu  akcesoria mobilne sprzedają się wam najlepiej w ostatnich miesiącach?

– Wyróżniłbym akcesoria uniwersalne, takie jak: zestawy Bluetooth, zestawy głośnomówiące, jak również akcesoria dedykowane do najbardziej zaawansowanych smartfonów takich, jak Samsung Galaxy SII, czy iPhone. W tym przypadku najlepiej sprzedającym się akcesorium jest zestaw samochodowy.

Smartfony mają jeszcze jedną unikalną cechę: posiadają duże ekrany dotykowe, co powoduje konieczność ochrony za pomocą różnego rodzaju folii i pokrowców, które także bardzo dobrze się sprzedają.

Reklama
Reklama

– Czym kierują się polscy klienci przy wyborze mobilnych akcesoriów?

– Myślę, że należy podzielić klientów na tych, którzy posiadają zaawansowane smartfony i na tych którzy używają „zwykłych” telefonów. Dla pierwszej grupy, wydaje się, że duże znaczenie ma jakość akcesoriów, ich dopasowanie i pełna kompatybilność z danym modelem telefonu. W związku z tym ci klienci wybierają oryginalne akcesoria dedykowane. Druga grupa klientów wybiera akcesoria raczej tanie, które spełniają podstawowe wymagania i są kompatybilne z duża liczbą telefonów.

– Gdzie dziś polski klient kupuje akcesoria do swych mobilnych gadżetów – w internecie, małym sklepiku, sklepie wielkopowierzchniowym, czy u operatora?

– Jako kanał sprzedaży akcesoriów wskazałbym internet i sklepiki z akcesoriami (tzw. punkty GSM). Sklep wielkopowierzchniowy, ani operator nie zapewniają odpowiednio szerokiego asortymentu z powodu braku miejsca wystawienniczego. Do tego w sklepie wielkopowierzchniowym brak jest wyspecjalizowanych sprzedawców, którzy w przypadku akcesoriów często są nieocenieni.

– Dziękujemy za rozmowę

rozmawiał Marek Jaślan

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama