B2B: liczba stacjonarnych łączy spada wolniej

Niestety, jeszcze nie w Polsce, chociaż i tego można się spodziewać w ciągu kilku lat – przewiduje Damian Biedulski, szef marketingu usług B2B w grupie TP. Stacjonarny głos w tym segmencie trzyma się mocniej, niż na rynku masowym, choć wciąż jeszcze spada. W 2009 r. przychody z mobilnych usług głosowych dla biznesu grupy TP przerosły przychody z usług stacjonarnych. ISDN powoli ustępuje na rynku technologii VoIP

Publikacja: 07.05.2012 08:00

B2B: liczba stacjonarnych łączy spada wolniej

Foto: ROL

Wystarczy komórka

– Kiedyś małe firmy nie wyobrażały sobie działania bez głosowej linii stacjonarnej, ale dzisiaj coraz więcej jest „mobile only”. Trend jest oczywiście tym słabszy, im większa firma. Sam byłem świadkiem wizyty klienta w naszym punkcie sprzedaży. To był przedstawiciel jakiejś restauracji, którego interesowała przede wszystkim możliwość zaabonowania wydajnego łącza internetowego. Chodziło o dostęp dla kilku komputerów i lokalnego hotspota w restauracji. Na pytanie, czy nie potrzebuje telefonu usłyszeliśmy, że nie, bo wystarczają komórki – mówi Damian Biedulski.

Pozostało 93% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Cykl Partnerski
Miejskie plany adaptacji do zmian klimatu: co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość