Familijne telepakiety
Marta Rzeźnicka Urszula Zielińska
Internet, telewizja i telefon w pakiecie są nawet o kilkadziesiąt złotych tańsze niż usługi kupowane oddzielnie. Dla rodziny można wynegocjować także paczkę usług mobilnych, choć nie każdy dostawca się tym chwali.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/737560_Familijne_telepakiety.html (dostęp płatny)
Financial Times: Twitter wyprzedza Facebooka
JB
W prognozach rynkowych analityków Twitter po raz pierwszy wyprzedził Facebooka, jeśli chodzi o wielkość przychodów z reklam w Stanach Zjednoczonych, mimo że wciąż ma mniej użytkowników od rywala. Z najnowszego raportu firmy konsultingowej eMarketer wynika, że w tym roku Twitter zarobi prawie dwa razy więcej od Facebooka na reklamach z rynku amerykańskiego, który dla obu spółek jest najważniejszy pod tym względem.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/737554_Financial_Times:_Twitter_wyprzedza_Facebooka.html (dostęp płatny)
Wykorzystaj potencjał zakupów grupowych
Sylwia Wedziuk
Oferta na portalu zakupów grupowych wiąże się z niemałym kosztem dla firm, ale w zamian może przynieść zyski w postaci zadowolonych klientów, którzy wrócą i jeszcze przyprowadzą innych. Jednak wielu przedsiębiorców, zamiast korzystać na tej możliwości, traci. Dlaczego?
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132566# (dostęp płatny)
E-strona to absolutna podstawa
Dariusz Wolak
Witryna internetowa jest najtańszym sposobem dotarcia do potencjalnego klienta. Internet, szczególnie dla młodszego pokolenia, to podstawowe narzędzie komunikowania się ze światem. Coraz więcej osób zaczyna dzień nie od wypicia kawy czy wypalenia papierosa, ale od sprawdzenia w sieci, co się dzieje na świecie, jaka jest pogoda czy co robią ich znajomi z serwisów społecznościowych. Internet to również podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji o firmach czy usługach.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1163979_E-strona_to_absolutna_podstawa.html (dostęp płatny)
Jakie zagrożenia niesie chmura
Dariusz Wolak
Firmy korzystające z oprogramowania przez Internet nie troszczą się o bezpieczeństwo danych. Rosnąca popularność technologii cloud computingu (chmury obliczeniowej) nie idzie w parze z wiedzą na temat zagrożeń z nią związanych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1163993_Jakie_zagrozenia_niesie_chmura.html (dostęp płatny)
Usługi na żądanie i HD napędzają płatną telewizję
Magdalena Lemańska
To za nie klienci są skłonni płacić więcej. Na rynku widać jednak także grupy ograniczające już wydatki na płatną telewizję lub w ogóle z niej rezygnujące.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1163990_Uslugi_na_zadanie_i_HD_napedzaja_platna_telewizje.html (dostęp płatny)
Sąd zaaprobował ugodę cenową w sprawie e-booków
Tomasz Kiereńczuk
Sąd federalny USA podjął decyzję, która może zmienić kształt branży wydawniczej. Chodzi o ugodę z wydawcami w sprawie o rzekomą zmowę cenową. Decyzja zapadła w momencie, gdy Apple i dwóch innych wydawców przygotowuje się do obrony w czerwcu przyszłego roku w sprawie zarzutów antytrustowych wytoczonych przez Departament Sprawiedliwości. Zdaniem ministerstwa uzgodnili oni utrzymywanie cen e-booków na sztucznie zawyżonym poziomie, by zmusić Amazon.com do rezygnacji z wielkich obniżek.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1163988_Sad_zaaprobowal_ugode__cenowa_w_sprawie_e-bookow.html (dostęp płatny)
W sieci są miliony stron, w tym strony konkurentów
Dariusz Wolak
Bez pozycjonowania internaucie będzie trudno trafić na witrynę. Żeby klient trafił na witrynę internetową naszej firmy, trzeba mu w tym pomóc. Wchodząc do sieci, można łatwo się zgubić w gąszczu informacji, serwisów czy stron internetowych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1163981_W_sieci_sa_miliony_stron_w_tym_strony_konkurentow.html (dostęp płatny)
Oferta jest szeroka, a ceny niewysokie
Dariusz Wolak
Rynek firm tworzących witryny internetowe jest bardzo rozdrobniony, a przez to mocno konkurencyjny. Przedsiębiorca chcący mieć własną stronę internetową nie powinien mieć kłopotów ze znalezieniem partnera, który podejmie się jej budowy.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1163982_Oferta_jest_szeroka_a_ceny_niewysokie.html (dostęp płatny)