Przegląd prasy – poniedziałek 10 września

Publikacja: 10.09.2012 06:20

TVN: widzowie odeszli, inwestorzy za nimi

Michał Fura

Kurs akcji telewizyjnej spółki znanej z takich programów jak „MasterChef” czy „Mam talent” spadł w piątek do najniższego poziomu w historii. Za jeden walor TVN inwestorzy płacili 6 zł, czyli 14,4 proc. mniej niż tydzień wcześniej. W tym samym czasie WIG20 urósł o 2,6 proc. Ubiegłotygodniowy spadek analitycy tłumaczą m.in. informacjami o kiepskich wynikach oglądalności TVN w sierpniu. Z danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement wynika, że udział TVN wśród widzów w grupie komercyjnej, czyli między 16. a 49. rokiem życia, spadł do 11,9 z 13,4 proc.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=422634 (dosęp płatny)

Podlaskie podłączane do szybkiego internetu

EW

Prawie 50 mln zł ma kosztować budowa infrastruktury internetowej w 18 podlaskich gminach. Inwestycja ma zniwelować różnicę w dostępie do internetu między miastami a obszarami wiejskimi. W efekcie powstanie tzw. nadbużańska szerokopasmowa sieć dystrybucyjna, z której będą mogły korzystać gminy: Drohiczyn, Dziadkowice, Grodzisk, Mielnik, Milejczyce, Siemiatycze, Siemiatycze-miasto, Nurzec-Stacja, Perlejewo, Brańsk, Brańsk-miasto, Rudka i Ciechanowiec.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=422601 (dostęp płatny)

Zakupy grupowe – czar pryska. Serwisy walczą o poprawę opinii

Sylwia Czubkowska

Klienci narzekają na jakość usług i oszukańcze oferty. Rok 2011 w biznesie internetowym okrzyknięto czasem zakupów grupowych. Teraz coraz częściej mówi się o ich zmierzchu: klienci masowo skarżą się na niską jakość usług, a przedsiębiorcy współpracujący z grupówkami narzekają na straty zamiast zysków. Ostatnio dochodzą też oskarżenia o to, że korzystanie z nich sprowadziło kłopoty na biura podróży.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=422641 (dostęp płatny)

E-biznes zaoszczędzi na paragonach

Magdalena Majkowska

Firmy zajmujące się e-handlem nie muszą ewidencjonować sprzedaży w kasach fiskalnych. Resort finansów powinien się zastanowić nad zmianą regulacji. Trwają prace nad nowym rozporządzeniem dotyczącym zwolnień z obowiązku stosowania kas fiskalnych, które ma obowiązywać od 1 stycznia 2013 r. Projekt Ministerstwa Finansów przewiduje m.in. zwiększenie kręgu podmiotów objętych obowiązkiem posiadania kas i zmianę limitów, po których przekroczeniu przedsiębiorca musi w prowadzonym biznesie używać urządzeń rejestrujących. Niestety, Ministerstwo Finansów, opracowując projekt, nie przewidziało żadnych uproszczeń dla przedsiębiorców, a szkoda, bo wiele firm oczekuje takiego ruchu ze strony resortu.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=422609 (dostęp płatny)

Czy Groupon się uratuje? Chce być „systemem operacyjnym dla firm”

Tomasz Grynkiewicz

Internetowy koncern, który wyrósł na zniżkach na sushi, fryzjera albo weekend w spa, szuka nowego źródła przychodów. Twierdzi, że chce się stać systemem operacyjnym dla małych firm. Czas nagli, bo dla Wall Street Groupon stał się chłopcem do bicia.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12446477,Czy_Groupon_sie_uratuje__Chce_byc__systemem_operacyjnym.html

Mniej Samsunga w nowym iPhonie? Apple ogranicza zamówienia.

Fila

Apple ograniczył zamówienia na karty pamięci koreańskiego producenta. Samsung jest nie tylko jednym z głównych konkurentów Apple, ale także jednym z jego czołowych dostawców mikroprocesorów i kart pamięci. Amerykański koncern zdecydował się jednak na dywersyfikację partnerów i zmniejszenie zamówień u koreańskiego producenta. Do tej pory w samym iPhonie Samsung odpowiadał średnio za 26 proc. części. Doniesienia Reutersa potwierdził „The Korea Economic Daily”. Zdaniem gazety Samsung nie będzie dostawcą kart pamięci dla pierwszej partii nowego iPhona. Producenta zastąpią Toshiba, Elpida Memory i SK Hynix.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12446358,Mniej_Samsunga_w_nowym_iPhonie__Apple_ogranicza_zamowienia.html

Nadciąga wielka promocja naziemnej telewizji cyfrowej

Vadim Makarenko

Producenci sprzętu wraz z Pocztą Polską dystrybuują dekodery, rząd drukuje ulotki informacyjne, a w lubuskiem TVP współpracuje z ochotniczą strażą pożarną. Kraj szykuje się do przejścia na naziemną telewizję cyfrową.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12443528,Nadciaga_wielka_promocja_naziemnej_telewizji_cyfrowej.html

TP, Netia i Hawe myślą o MSS

Urszula Zielińska

Małopolska Sieć Szerokopasmowa to po wielkopolskiej siostrze druga samorządowa spółka infrastrukturalna, która może trafić w prywatne ręce. Telekomy myślą o MSS poważniej, odkąd w Krakowie zapadła decyzja o sprzedaży 100 proc. jej akcji.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/737527_TP_Netia_i_Hawe_mysla_o_MSS.html (dostęp płatny)

Familijne telepakiety

Marta Rzeźnicka Urszula Zielińska

Internet, telewizja i telefon w pakiecie są nawet o kilkadziesiąt złotych tańsze niż usługi kupowane oddzielnie. Dla rodziny można wynegocjować także paczkę usług mobilnych, choć nie każdy dostawca się tym chwali.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/737560_Familijne_telepakiety.html (dostęp płatny)

Financial Times: Twitter wyprzedza Facebooka

JB

W prognozach rynkowych analityków Twitter po raz pierwszy wyprzedził Facebooka, jeśli chodzi o wielkość przychodów z reklam w Stanach Zjednoczonych, mimo że wciąż ma mniej użytkowników od rywala. Z najnowszego raportu firmy konsultingowej eMarketer wynika, że w tym roku Twitter zarobi prawie dwa razy więcej od Facebooka na reklamach z rynku amerykańskiego, który dla obu spółek jest najważniejszy pod tym względem.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/737554_Financial_Times:_Twitter_wyprzedza_Facebooka.html (dostęp płatny)

Wykorzystaj potencjał zakupów grupowych

Sylwia Wedziuk

Oferta na portalu zakupów grupowych wiąże się z niemałym kosztem dla firm, ale w zamian może przynieść zyski w postaci zadowolonych klientów, którzy wrócą i jeszcze przyprowadzą innych. Jednak wielu przedsiębiorców, zamiast korzystać na tej możliwości, traci. Dlaczego?

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132566# (dostęp płatny)

E-strona to absolutna podstawa

Dariusz Wolak

Witryna internetowa jest najtańszym sposobem dotarcia do potencjalnego klienta. Internet, szczególnie dla młodszego pokolenia, to podstawowe narzędzie komunikowania się ze światem. Coraz więcej osób zaczyna dzień nie od wypicia kawy czy wypalenia papierosa, ale od sprawdzenia w sieci, co się dzieje na świecie, jaka jest pogoda czy co robią ich znajomi z serwisów społecznościowych. Internet to również podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji o firmach czy usługach.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1163979_E-strona_to_absolutna_podstawa.html (dostęp płatny)

Jakie zagrożenia niesie chmura

Dariusz Wolak

Firmy korzystające z oprogramowania przez Internet nie troszczą się o bezpieczeństwo danych. Rosnąca popularność technologii cloud computingu (chmury obliczeniowej) nie idzie w parze z wiedzą na temat zagrożeń z nią związanych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1163993_Jakie_zagrozenia_niesie_chmura.html (dostęp płatny)

Usługi na żądanie i HD napędzają płatną telewizję

Magdalena Lemańska

To za nie klienci są skłonni płacić więcej. Na rynku widać jednak także grupy ograniczające już wydatki na płatną telewizję lub w ogóle z niej rezygnujące.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1163990_Uslugi_na_zadanie_i_HD_napedzaja_platna_telewizje.html (dostęp płatny)

Sąd zaaprobował ugodę cenową w sprawie e-booków

Tomasz Kiereńczuk

Sąd federalny USA podjął decyzję, która może zmienić kształt branży wydawniczej. Chodzi o ugodę z wydawcami w sprawie o rzekomą zmowę cenową. Decyzja zapadła w momencie, gdy Apple i dwóch innych wydawców przygotowuje się do obrony w czerwcu przyszłego roku w sprawie zarzutów antytrustowych wytoczonych przez Departament Sprawiedliwości. Zdaniem ministerstwa uzgodnili oni utrzymywanie cen e-booków na sztucznie zawyżonym poziomie, by zmusić Amazon.com do rezygnacji z wielkich obniżek.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1163988_Sad_zaaprobowal_ugode__cenowa_w_sprawie_e-bookow.html (dostęp płatny)

W sieci są miliony stron, w tym strony konkurentów

Dariusz Wolak

Bez pozycjonowania internaucie będzie trudno trafić na witrynę. Żeby klient trafił na witrynę internetową naszej firmy, trzeba mu w tym pomóc. Wchodząc do sieci, można łatwo się zgubić w gąszczu informacji, serwisów czy stron internetowych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1163981_W_sieci_sa_miliony_stron_w_tym_strony_konkurentow.html (dostęp płatny)

Oferta jest szeroka, a ceny niewysokie

Dariusz Wolak

Rynek firm tworzących witryny internetowe jest bardzo rozdrobniony, a przez to mocno konkurencyjny. Przedsiębiorca chcący mieć własną stronę internetową nie powinien mieć kłopotów ze znalezieniem partnera, który podejmie się jej budowy.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1163982_Oferta_jest_szeroka_a_ceny_niewysokie.html (dostęp płatny)

TVN: widzowie odeszli, inwestorzy za nimi

Michał Fura

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu