– Dziś gospodarstw domowych w zasięgu sieci światłowodowej jest 20 tys. – poinformował [b]Arkadiusz Miszuk[/b], prezes [b]Telefonii Dialog[/b]. W czwartym kwartale tego roku z usług telewizji cyfrowej, szybkiego internetu i usług multimedialnych skorzystają mieszkańcy m.in. Wrocławia, Łodzi, Wałbrzycha i Lubina.

Zarząd Dialogu prezentował m.in. terminal koreańskiej firmy [b]Corecess Korea Inc.[/b] oraz klawiaturę [b]Motorol[/b]i, które najprawdopodobniej będą stanowiły część oferty Dialogu. Operator na razie bada zapotrzebowanie na produkty, jakich oferowanie umożliwi sieć światłowodowa. Jak mówił jednak Arkadiusz Miszuk, jeśli pomysł się sprawdzi, a popyt będzie duży, w przyszłości wszyscy klienci Dialogu będą mogli z nich skorzystać. Nie powiedział, o jak bardzo odległą przyszłość chodzi… Zaawansowane technologicznie rozwiązania, to sposób Dialogu, aby wyróżnić się na rynku. Ale nie tylko. Jak wyjaśniał [b]Robert Banasiak[/b], wiceprezes Dialogu, światłowodowy projekt ma wesprzeć poprawę struktury bazy klientów operatora, tak, aby korzystali z jak największej liczby usług.

– Powoli dochodzimy do wniosku, że klient z jedną usługą to najgorszy klient – mówił Robert Banasiak. Koncentracją na projekcie sieci optycznej wiceprezes Dialogu tłumaczył m.in. wyhamowanie wzrostu liczby abonentów internetu Dialogu (w czerwcu, podobnie jak w marcu było ich 156 tys., z czego niecałe 10 tys. przypadało na BSA). Drugi sposób na wzmocnienie pozycji w internecie, to usługa mobilnego internetu. Dialog planuje wprowadzić ją we wrześniu. Jak zaznaczał Arkadiusz Miszuk, spółka nie liczy na spektakularne efekty tego ruchu. Zresztą umowa z [b]Polkomtelem[/b] (operatorem-hostem Dialogu) przewiduje maksymalną sprzedaż do 10 tys. aktywacji mobilnej usługi rocznie. Nie powiedziano, czy będzie ona sprzedawana tylko w pakietach, czy także osobno.

Według wiceprezesa Roberta Banasiaka, tzw. wskaźnik multiplikacji usług wynosi obecnie 1,84. Około 70 proc. abonentów operatora korzysta z jednej usługi, a 30 proc. z ponad dwóch. Banasiak podkreślał, że przez rok Dialogowi przybyło abonentów, których wiąże ze spółką umowa lojalnościową na 12 lub 24 miesiące. – Rok temu około 80 proc. naszych klientów nie miało takiej umowy. Dziś tylko 20 proc. – mówił. Oceniał, że zmiana sytuacji to efekt wprowadzenia łączonej oferty abonamentu telefonicznego i komórkowego, który szczególnie chętnie przyjęli użytkownicy linii WLR. W czerwcu korzystało z telefonu w sieci [b]Telekomunikacji Polskiej [/b] korzystało 253,6 tys. abonentów Dialogu.

Zarząd wrocławskiej spółki chwali się też lepszymi niż oczekiwane wynikami sprzedaży telefonii mobilnej Diallo. W końcu czerwca korzystało z niej 12,5 tys. klientów spółki (20 tys. w połowie lipca). Jak podano, ARPU Diallo to 30 zł.