T-Mobile Polska: w II kw. 50 tys. kart SIM więcej

Publikacja: 08.08.2013 18:13

15,969 mln kart SIM obsługiwała w końcu czerwca br. sieć T-Mobile w Polsce – wynika z danych zaprezentowanych przez jej właściciela, Deutsche Telekom.

To o 50 tys. więcej niż w marcu. Przyrost miał miejsce zarówno w segmencie post-paid, jak i pre-paid i rozłożył się niemal po połowie. Kontraktowych klientów przybyło T-Mobile 23 tys., a usług na kartę 27 tys.

W sumie operator miał po półroczu 7,038 mln użytkowników abonamentowych i 8,931 mln pre-paidowych.

Liczba abonentów dedykowanej usługi mobilnego Internetu T-Mobile przekroczyła 1,1 mln.

– Nasze apetyty w tym roku są większe. Zakładamy, że cały rynek mobilnego Internetu może się zwiększać w kolejnych latach o około 17 proc. – mówi rpkom.pl Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.

II kw. br. przyniósł firmie kierowanej przez Miroslava Rakowskiego spadek przychodów, co tłumaczy ona obniżka stawek hurtowych (MTR). W euro wyniósł on 2,6 proc. (do 407 mln euro). W polskiej walucie był nieco mocniejszy i sięgnął 3,9 proc. (do 1,709 mld zł).

Operator mocno stawia na sprzedaż urządzeń dla klienta końcowego: laptopów i tabletów, co pomaga mu bronić przychodów. Natomiast jego wpływy z usług skurczyły się w II kw. o 15 proc. do 1,32 mld zł.

– Gdyby nie wpływy regulacyjnych cięć MTR-ów, nasze przychody w II kw. br. wzrosłyby rok do roku o 1,9 proc. Był to dla nas kwartał lepszy niż przewidywaliśmy, do czego przyczyniła się przede wszystkim usługa mobilnego Internetu wspierana sprzedażą urządzeń takich jak tablety i laptopy oraz modernizacji naszej sieci. Tam, gdzie kiedyś oferowaliśmy usługę w technologii EDGE, dziś uruchamiamy Internet 3G. Rośnie też zasięg naszej infrastruktury.  Z punktu widzenia konsumentów to spora zmiana – mówi Rakowski.

Mocniej niż przychody od osób indywidualnych spadały przy tym wpływy T-Mobile Polska w segmencie biznesowym.To również efekt cięć MTR-ów.

– Tak jak zapowiadałem, ten rok jest dla naszej firmy rokiem przygotowań do silniejszego wejścia w rynek usług dla biznesu. Interesuje nas wszystko, co związane jest z rynkiem usług dla przedsiębiorstw. Przygotowujemy się obecnie w organizacji do świadczenia usług konwergentnych nie tylko dla korporacji, ale także dla średnich i małych firm – podkreśla Miroslav Rakowski.

Czy to znak, że chętnie widziałby w swojej grupie GTS – nie komentuje.

– Podjęliśmy już decyzję, w jaki sposób będziemy rozwijać usługi w technologii LTE. Dziś jeszcze nie zdradzę tego planu –  zdradza natomiast, nie podając szczegółów.

Zysk EBITDA telekomu poprawił się rok do roku o 4,4 proc. do 617 mln zł. Rentowność operatora na tym poziomie (tzw. marża EBITDA) również była więc większa niż rok wcześniej: jej wartość wyniosła 36,1 proc. wobec 33,2 proc. rok temu.

– Przewiduję, że drugie półrocze będzie dla rynku słabe ze względu na lipcową obniżkę MTR-ów, ale nie zmieniamy naszych założeń. Podobnie jak na początku roku, także i teraz zakładamy utrzymanie marży EBITDA na poziomie 35-36 proc.  – zapowiada Miroslav Rakowski.

15,969 mln kart SIM obsługiwała w końcu czerwca br. sieć T-Mobile w Polsce – wynika z danych zaprezentowanych przez jej właściciela, Deutsche Telekom.

To o 50 tys. więcej niż w marcu. Przyrost miał miejsce zarówno w segmencie post-paid, jak i pre-paid i rozłożył się niemal po połowie. Kontraktowych klientów przybyło T-Mobile 23 tys., a usług na kartę 27 tys.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu