Jak wyliczyli autorzy raportu, 66,6 proc. polskich firm wykorzystuje w komunikacji głosowej zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Do wyłącznego korzystania z telefonii stacjonarnej przyznaje się tylko 12,7 proc. przedsiębiorstw. Firm korzystających tylko z komórek jest 20,7 proc., przy czym w większości (50-60 proc.) firm wykorzystywane są najwyżej dwa telefony komórkowe.
Operatorem stacjonarnym,którego usługi są wykorzystywane najczęściej, jest TP. Jej usługi kupuje 76,2 proc. firm wykorzystujących telefonię stacjonarną. Jej 16,4 proc. udziale w rynku najważniejszym konkurentem TP jest Netia. Z oferty Dialogu korzysta 2,6 proc. firm. Średni miesięczny rachunek za telefony wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 260 zł. Jeśli z grupy wszystkich dostawców usług głosowych wydzielić TP, okazuje się, że średni rachunek za jej usługi wynosi ok. 292 zł.