TP i Era liderami usług głosowych dla biznesu

Na stronach internetowych Urzędu Komunikacji Elektronicznej pojawił się raport „Rynek telekomunikacyjny w Polsce – klienci instytucjonalni”, który powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez PBS DGA.

Publikacja: 10.02.2010 00:00

Jak wyliczyli autorzy raportu, 66,6 proc. polskich firm wykorzystuje w komunikacji głosowej zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Do wyłącznego korzystania z telefonii stacjonarnej przyznaje się tylko 12,7 proc. przedsiębiorstw. Firm korzystających tylko z komórek jest 20,7 proc., przy czym w większości (50-60 proc.) firm wykorzystywane są najwyżej dwa telefony komórkowe.

Operatorem stacjonarnym,którego usługi są wykorzystywane najczęściej, jest TP. Jej usługi kupuje 76,2 proc. firm wykorzystujących telefonię stacjonarną. Jej 16,4 proc. udziale w rynku najważniejszym konkurentem TP jest Netia. Z oferty Dialogu korzysta 2,6 proc. firm. Średni miesięczny rachunek za telefony wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 260 zł. Jeśli z grupy wszystkich dostawców usług głosowych wydzielić TP, okazuje się, że średni rachunek za jej usługi wynosi ok. 292 zł.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10