TP i Era liderami usług głosowych dla biznesu

Na stronach internetowych Urzędu Komunikacji Elektronicznej pojawił się raport „Rynek telekomunikacyjny w Polsce – klienci instytucjonalni”, który powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez PBS DGA.

Publikacja: 10.02.2010 00:00

Jak wyliczyli autorzy raportu, 66,6 proc. polskich firm wykorzystuje w komunikacji głosowej zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Do wyłącznego korzystania z telefonii stacjonarnej przyznaje się tylko 12,7 proc. przedsiębiorstw. Firm korzystających tylko z komórek jest 20,7 proc., przy czym w większości (50-60 proc.) firm wykorzystywane są najwyżej dwa telefony komórkowe.

Operatorem stacjonarnym,którego usługi są wykorzystywane najczęściej, jest TP. Jej usługi kupuje 76,2 proc. firm wykorzystujących telefonię stacjonarną. Jej 16,4 proc. udziale w rynku najważniejszym konkurentem TP jest Netia. Z oferty Dialogu korzysta 2,6 proc. firm. Średni miesięczny rachunek za telefony wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 260 zł. Jeśli z grupy wszystkich dostawców usług głosowych wydzielić TP, okazuje się, że średni rachunek za jej usługi wynosi ok. 292 zł.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem