Jak wyliczyli autorzy raportu, 66,6 proc. polskich firm wykorzystuje w komunikacji głosowej zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Do wyłącznego korzystania z telefonii stacjonarnej przyznaje się tylko 12,7 proc. przedsiębiorstw. Firm korzystających tylko z komórek jest 20,7 proc., przy czym w większości (50-60 proc.) firm wykorzystywane są najwyżej dwa telefony komórkowe.
Operatorem stacjonarnym,którego usługi są wykorzystywane najczęściej, jest TP. Jej usługi kupuje 76,2 proc. firm wykorzystujących telefonię stacjonarną. Jej 16,4 proc. udziale w rynku najważniejszym konkurentem TP jest Netia. Z oferty Dialogu korzysta 2,6 proc. firm. Średni miesięczny rachunek za telefony wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 260 zł. Jeśli z grupy wszystkich dostawców usług głosowych wydzielić TP, okazuje się, że średni rachunek za jej usługi wynosi ok. 292 zł.
Wśród operatorów komórkowych największą popularnością w firmach cieszy się Era, z której korzysta 39,5 proc. przedsiębiorstw. Tuż za nią (38,9 proc. udziału w rynku) uplasował się Orange. Z usług Plusa korzysta 27,7 proc. firm. Ten operator może jednak pochwalić się największą średnią liczbą telefonów wykorzystywanych przez jednego klienta biznesowego, która w Plusie wynosi 5,2.
Najwyższym miesięcznym rachunkiem za usługi dla klientów biznesowych może pochwalić się z kolei Orange – 393 zł. W Plusie jest to 339 zł, a w Erze ok. 324 zł.
Więcej szczegółów można znaleźć w raporcie [link=http://www.uke.gov.pl/_gAllery/25/85/25853/Rynek_telekomunikacyjny_w_Polsce_2009_-_Klienci_Instytucjonalni.pdf]dostępnym tutaj[/link].