TelForceOne zyskuje na myPhone

TelForceOne sprzedał w 2009 r. 113 tys. telefonów komórkowych pod własną marką myPhone i osiągnął z tego tytułu ok. 20 mln zł przychodów. Blisko połowę stanowiły aparaty przeznaczone dla seniorów, a znaczną część telefony z dwoma kartami SIM. Pod marką myPhone sprzedawanych jest obecnie 17 modeli aparatów. Spółka chce zdobyć na rynku finansowym środki na ich promocję.

Publikacja: 10.02.2010 12:25

– Rynek telefonów dla seniorów będzie w następnych latach rósł bardzo dynamicznie, bo jest daleki od

– Rynek telefonów dla seniorów będzie w następnych latach rósł bardzo dynamicznie, bo jest daleki od nasycenia – twierdzi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne

Foto: Fotorzepa

Przedstawiciele TelForceOne szacują, że firma kontroluje ok. 70 proc. rynku komórek dla seniorów i 60 proc. rynku telefonów dual-SIM. – Rynek telefonów dla seniorów będzie w następnych latach rósł bardzo dynamicznie, bo jest daleki od nasycenia – twierdzi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne. Uważa, że w zeszłym roku klienci powyżej 50 roku życia kupili ok. 100 tys. dedykowanych dla nich aparatów. – Potencjał tej grupy to ok. 3-5 mln użytkowników – zwraca uwagę Żywicki.

Deklaruje, że w bieżącym roku TelForceOne chce sprzedać 150-160 tys. komórek pod marką myPhone z czego prawie 100 tys. mają stanowić aparaty dla seniorów. Przychody spółki z tego źródła mają sięgnąć 28-30 mln zł (średnio ok. 44-50 euro za sztukę). Giełdowa spółka chce w tym roku mocniej promować swoją markę. W 2009 r. – z powodu prowadzonej restrukturyzacji – wydatki ma marketing były śladowe. Budżet na wsparcie sprzedaży myPhone ma sięgnąć 5-10 mln zł. Firma planuje pozyskać je emitując w tym półroczu obligacje lub – co bardziej prawdopodobne – akcje.

Spółka, która obecnie sprzedaje swoje telefony w hipermaketach i marketach (w tym w Biedronce) duże nadzieje wiąże z dominującym w Polsce kanałem operatorskim. W Czechach i na Słowacji współpracuje z T-Mobile. – Prowadzimy rozmowy z krajowymi operatorami i mam nadzieję, że jeszcze w tym półroczu nasze telefony będzie można kupić w ich sieciach – powiedział wiceprezes. Nie chciał jednak zdradzić, z którymi z operatorów TelForceOne prowadzi negocjacje.

Współkierowana przez niego firma opublikowała w środę wyniki za IV kwartał 2009 roku. W tym okresie TelForceOne miało 28,5 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 32,6 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż w 2009 r. zamknęła się kwotą 105,5 mln zł i była 29,5 proc. niższa niż w 2008 r. – W 2008 r. ok. 50 mln zł obrotów „dołożyła” nasza spółka Teletorium, która zmieniła model biznesowy i teraz prowadzi sieć punktów sprzedaży w modelu franczyzowym – wyjaśnia Żywicki. Zysk netto TelForceOne sięgnął w poprzednim kwartale 0,65 mln zł wobec 8,7 mln zł straty przed rokiem. W całym roku 2009 było to 1,64 mln zł wobec 12,44 mln zł straty rok wcześniej.

Poprawa rentowności spółki, to dobre wyniki sprzedaży telefonów myPhone (warto zauważyć, że niskomarżowych) i efekt prowadzonej przez cały zeszły rok restrukturyzacji spółki. TelForceOne mocno cięło koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. W 2009 r. były o 30 proc. niższe niż rok wcześniej.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=dariusz.wolak@parkiet.com]Dariusz Wolak[/mail][/i]

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić