Wyniki T-Mobile Polska w III kw. 2014: B2B stabilizowało przychody

Publikacja: 06.11.2014 09:16

T-Mobile Polska w III kw. br. zanotował 1,62 mld zł, o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r., ograniczając spadek obrotów wobec poprzednich okresów.  W euro tendencja wygląda jeszcze lepiej: spadek wynosi tylko 1 proc.

Telekomunikacyjna spółka notowała w minionym kwartale spadek przychodów w segmencie klientów indywidualnych, podczas gdy w segmencie B2B udało jej się przychody utrzymać na poziomie niezmienionym wobec tego sprzed roku.

EBITDA telekomu wyniosła 624 mln zł, rosnąc nieznacznie (o 1 proc.) w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Firma poprawiła dzięki splotowi tych dwóch czynników rentowność: marża EBITDA urosła do 38,5 proc. z 37,1 proc. w III kw. ub.r..

Baza aktywnych kart SIM T-Mobile powiększyła się w kwartale o 53 tys. do 15,728 mln, ale za sprawą wzrostu w segmencie pre-paid. Telekom obsługiwał w końcu września 8,837 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych, o 92 tys. więcej niż w czerwcu. Aktywnych kart SIM  w segmencie post-paid ubyło mu natomiast 39 tys. i kwartał zakończył  z wynikiem 6,891 mln  klientów.

Według Jensa Beckera, członka zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych, na wyniki operacyjne firmy duży, pozytywny wpływ miały nowe taryfy JUMP z LTE 4G. Dzięki nim firma pozyskała więcej klientów niż w okresie poprzedzającym ich wprowadzenie.

Telekom szacuje, że właśnie dzięki taryfom Jump, liczba klientów przenoszących numer do T-Mobile z konkurencyjnych sieci w III kw. wzrosła o około 45 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2014 roku.

Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,0 proc. i był niższy o 0,1 pkt. proc. niż rok wcześniej. Średni miesięczny churn dla całej bazy wyniósł w tym okresie 2,2 proc. i również był niższy – o 0,4 pkt proc. niż przed rokiem.

Prezentacja właściciela polskiej sieci wskazuje, że rośnie nadal udział przychodów z usług innych niż głosowe w obrotach telekomu. W III kw. br. wynosił on już 38 proc.

Jednocześnie coraz większa jest liczba minut wydzwanianych przez statystycznego użytkownika. Urosła ona do 142 minut, a w segmencie post-paid do 275.

Według szacunków rpkom.pl w ciągu trzech kwartałów br. przychody T-Mobile Polska spadły do 4,606 mld zł o 7,3 proc. rok do roku, a EBITDA o 2,5 proc. do 1,77 mld zł.

Spośród polskich telekomów komórkowych dane za 9 miesięcy br. pokazał na razie jeszcze tylko Orange Polska. Segment mobilny firmy zanotował w tym czasie 4,6 mld zł przychodów, o 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej, a w samym III kw. br. przychody o 0,2 proc. wyższe niż rok temu. Trzeba przy tym pamiętać, że Orange w tym roku zaczął stosować sprzedaż ratalną urządzeń końcowych i ogranicza ona poziom spadków widocznych w komórkowej sieci.  W ciągu 9 miesięcy br. przychody z usług mobilnych Orange obniżyły się o 6,8 proc.

T-Mobile Polska w III kw. br. zanotował 1,62 mld zł, o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r., ograniczając spadek obrotów wobec poprzednich okresów.  W euro tendencja wygląda jeszcze lepiej: spadek wynosi tylko 1 proc.

Telekomunikacyjna spółka notowała w minionym kwartale spadek przychodów w segmencie klientów indywidualnych, podczas gdy w segmencie B2B udało jej się przychody utrzymać na poziomie niezmienionym wobec tego sprzed roku.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił