Reklama

Multimedia: 500 mln zł na 7 proc. rynku

Publikacja: 13.05.2013 11:55

Sieć telewizji kablowej Multimedia Polska wyemitowała w miniony piątek 7-letnie obligacje o wartości nominalnej około 1,04 mld zł. Jak poinformowała, papiery zostały objęte przez krajowych inwestorów instytucjonalnych, w tym OFE, TFI i banki.

Za tak pozyskane pieniądze spłaci dotychczas zaciągnięte zobowiązania. Około 760 mln zł zostanie przeznaczone na spłatę obecnych obligacji. Będą to serie zapadające w latach: 2015 (400 mln zł), 2016 (107 mln zł) i 2017 (250 mln zł). Kolejne 240 mln zł posłuży na spłatę kredytu bankowego w PKO BP.

Łącznie spółka wyemitowała 10 380 obligacji niezabezpieczonych o wartości nominalnej 100 tys. zł każda. Nie ujawniła, jakiej wysokości odsetki zaproponowała inwestorom. Podała jedynie, że oprocentowanie obligacji wynosi WIBOR 6M + marża. Część kapitałowa nowych obligacji będzie spłacana w latach 2017-2020 (zawsze 10 maja) w czterech ratach po 25 proc. wartości całej emisji każda.

– Po zakończeniu procesu refinansowania zamierzamy skoncentrować się na działaniach związanych z akwizycjami małych i średnich operatorów kablowych w całym kraju – zapowiada Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, cytowany w komunikacie.

Kablówka poinformowała jednocześnie, że chce zaciągnąć jeszcze dodatkowe 500 mln zł długu, aby przyspieszyć konsolidację branży. Jak podała, zamknięcie rozmów z bankami, które mogą udzielić takiego kredytu, powinno nastąpić w najbliższych tygodniach.

Reklama
Reklama

Dzięki akwizycjom Multimedia Polska planuje zwiększyć w ciągu 3-4 lat udział w polskim rynku kablowym z obecnych 18 proc. do 25 proc.

Organizatorem uplasowanej w piątek emisji obligacji Multimediów był Pekao, współorganizatorem Raiffeisen Bank Polska, a doradcą operatora i oferującym obligacje był UniCredit CAIB Poland.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama