Holenderska spółka Cooperatieve SPI International i SPI International B.V. ogłosiły w opublikowanym w poniedziałkowy wieczór liście intencyjnym, że „w interesie dalszego rozwoju grupy na całym świecie” rozpoczęły „przegląd opcji strategicznych dostępnych dla właścicieli i analizę możliwości przyśpieszenia rozwoju grupy na dotychczasowych rynkach medialnych w Polsce, Europie Środkowej i Wschodniej, a także na całym świecie”.
SPI International B.V. to właściciel 66 proc. w Kinie Polska TV, a do Cooperatieve SPI International należą wszystkie udziały w SPI International B.V. – W związku z prowadzeniem analizy strategicznej, właściciele pragną omówić ze spółką jej dalszy rozwój, w tym możliwość zainteresowania inwestycjami mniejszościowymi w spółkę przez nowego partnera strategicznego lub finansowego, sprzedażą pakietu większościowego akcji spółki podmiotowi trzeciemu, potencjalnym połączeniem spółki z inwestorem strategicznym lub jego podmiotem zależnym, i/lub finansowaniem dłużnym spółki – podano w komunikacie.
Kino Polska TV to grupa, do której należą stacje telewizyjne z rodziny Kino Polska oraz FilmBox, oraz m.in. ponad 40 proc. udziałów w Stopklatce (nadawcy naziemnej stacji Stopklatka TV).
Szerokie plany KPTV
Na poniedziałkowym zamknięciu rynek wycenił KPTV na 216 mln zł. Pisząc w liście intencyjnym o „przyspieszeniu rozwoju grupy” KPTV ma zapewne kontynuację obecnie prowadzonych projektów. Z jednej strony bardzo szybko zwiększa teraz zasięg swoich stacji FilmBox (są m.in. w ofertach operatorów w Czechach, Bułgarii, na Węgrzech, w Chorwacji, Serbii, a także w Afryce, m.in. w Tanzanii), z drugiej – planuje szeroką ogólnoświatową ekspansję pierwszej w Europie stacji nadawanej w rozdzielczości 4K – FunBox 4K/UHD. Kolejnym projektem, w który teraz inwestuje, jest uruchamiana wspólnie z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej nowa stacja naziemna – Zoom TV. Przez trzy lata od dnia ujawnienia KPTV w rejestrze przedsiębiorców KRS jako wspólnika nadawcy tej stacji KPTV udzieli mu pożyczek w wysokości do 20 mln zł na finansowanie bieżącej działalności , zwłaszcza na licencje i prawa do nadawania programów.