Platformy satelitarne zdominują płatną telewizję

W 2020 roku platformy satelitarne będą przynosić ich operatorom już prawie 100 mld dol. – największą część wpływów telewizji płatnej na całym świecie, a już w tym roku przegonią pod tym względem kablówki

Publikacja: 13.08.2014 16:43

Satelitarną telewizję będzie za sześć lat odbierać 439 mln domów na świecie (ponad jedna czwarta wszystkich), w tym 271 mln będzie mieć ofertę płatną którejś platform – wynika z prognoz firmy Research and Markets. Wpływy z opłacanych przez nich abonamentów za pakiety platform satelitarnych sięgną wtedy 99,9 mld dol. i będą stanowić prawie 48 proc. wszystkich wydatków na płatną telewizję na świecie.

Już w tym roku po raz pierwszy będą one globalnie wyższe od tych, jakie przynoszą sieci kablowe. Na koniec 2013 roku ofertę satelitarnej platformy miało wykupione na świecie 192 mln domów, które w ciągu roku zapłaciły za to prawie 88 mld dol. Talerz do odbierania nadawanych satelitarnie stacji ma obecnie ok. 22 proc. wszystkim gospodarstw domowych na świecie.  Do 2020 roku w 44 krajach świata wpływy z subskrypcji satelitarnych pakietów podwoją się (najbardziej wzrosną w Indiach, Brazylii i USA). – Ale na 19 rynkach spadną. Głównie z powodu ogromnej konkurencji zmuszającej platformy do obniżania cen, co skutkuje ich niższymi przychodami w przeliczeniu na jednego abonenta (ARPU). Na wielu rynkach niskobudżetowe pakiety mają znaczący wpływ na sytuację w branży – komentuje Simon Murray, autor raportu.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę