Aktualizacja: 09.05.2025 11:43 Publikacja: 13.08.2014 16:43
Satelitarną telewizję będzie za sześć lat odbierać 439 mln domów na świecie (ponad jedna czwarta wszystkich), w tym 271 mln będzie mieć ofertę płatną którejś platform – wynika z prognoz firmy Research and Markets. Wpływy z opłacanych przez nich abonamentów za pakiety platform satelitarnych sięgną wtedy 99,9 mld dol. i będą stanowić prawie 48 proc. wszystkich wydatków na płatną telewizję na świecie.
Już w tym roku po raz pierwszy będą one globalnie wyższe od tych, jakie przynoszą sieci kablowe. Na koniec 2013 roku ofertę satelitarnej platformy miało wykupione na świecie 192 mln domów, które w ciągu roku zapłaciły za to prawie 88 mld dol. Talerz do odbierania nadawanych satelitarnie stacji ma obecnie ok. 22 proc. wszystkim gospodarstw domowych na świecie. Do 2020 roku w 44 krajach świata wpływy z subskrypcji satelitarnych pakietów podwoją się (najbardziej wzrosną w Indiach, Brazylii i USA). – Ale na 19 rynkach spadną. Głównie z powodu ogromnej konkurencji zmuszającej platformy do obniżania cen, co skutkuje ich niższymi przychodami w przeliczeniu na jednego abonenta (ARPU). Na wielu rynkach niskobudżetowe pakiety mają znaczący wpływ na sytuację w branży – komentuje Simon Murray, autor raportu.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas