Platformy satelitarne zdominują płatną telewizję

W 2020 roku platformy satelitarne będą przynosić ich operatorom już prawie 100 mld dol. – największą część wpływów telewizji płatnej na całym świecie, a już w tym roku przegonią pod tym względem kablówki

Publikacja: 13.08.2014 16:43

Satelitarną telewizję będzie za sześć lat odbierać 439 mln domów na świecie (ponad jedna czwarta wszystkich), w tym 271 mln będzie mieć ofertę płatną którejś platform – wynika z prognoz firmy Research and Markets. Wpływy z opłacanych przez nich abonamentów za pakiety platform satelitarnych sięgną wtedy 99,9 mld dol. i będą stanowić prawie 48 proc. wszystkich wydatków na płatną telewizję na świecie.

Już w tym roku po raz pierwszy będą one globalnie wyższe od tych, jakie przynoszą sieci kablowe. Na koniec 2013 roku ofertę satelitarnej platformy miało wykupione na świecie 192 mln domów, które w ciągu roku zapłaciły za to prawie 88 mld dol. Talerz do odbierania nadawanych satelitarnie stacji ma obecnie ok. 22 proc. wszystkim gospodarstw domowych na świecie.  Do 2020 roku w 44 krajach świata wpływy z subskrypcji satelitarnych pakietów podwoją się (najbardziej wzrosną w Indiach, Brazylii i USA). – Ale na 19 rynkach spadną. Głównie z powodu ogromnej konkurencji zmuszającej platformy do obniżania cen, co skutkuje ich niższymi przychodami w przeliczeniu na jednego abonenta (ARPU). Na wielu rynkach niskobudżetowe pakiety mają znaczący wpływ na sytuację w branży – komentuje Simon Murray, autor raportu.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay