Reklama

Motorola: WiMAX bardziej elastyczny od LTE

O większej niż LTE elastyczności technologii WiMAX, zapotrzebowaniu na broadband w czasie kryzysu ekonomicznego i o potrzebach skrajnie różniących się rynków mówi w rozmowie z rpkom.pl Andy McKinnon WiMAX principal EMEA, Motorola Home & Networks Mobility.

Publikacja: 29.12.2009 17:33

Andy McKinnon WiMAX principal EMEA, Motorola Home & Networks Mobility

Andy McKinnon WiMAX principal EMEA, Motorola Home & Networks Mobility

Foto: Motorola

[b]rpkom.pl: – WiMAX jest w Polsce niszą. Jak chcielibyście to zmienić?[/b]

[i]Andy McKinnon[/i]: – WiMAX jest niszą tylko w kontekście zajęcia spektrum radiowego. WiMAX jest niezwykle elastyczną i dojrzała technologią. Spójrzmy na Polskę. Ok. 80 proc. popytu, to zapotrzebowanie na broadband naziemny. Jednak za rok, jak przewidujemy, popyt na broadband mobilny i naziemny będzie rozłożony mniej więcej po równo. Mobilny WiMAX, w standardzie 802.16e umożliwia nam zbudowanie oferty odpowiadającej na to zapotrzebowanie. Mobilny broadband jest bardzo elastyczny. Nie sądzę, by wielu klientów wybrało LTE dla zapewnienia naziemnego broadbandu. W przypadku dostępu mobilnego, owszem. Jednak WiMAX spełnia i jedne, i drugie potrzeby.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama