Reklama
Rozwiń
Reklama

Unia zmieni zapisy dyrektywy audiowizualnej

Po zmianach, które mają związek z wprowadzaniem Jednolitego Rynku Cyfrowego więcej swobody w rozmieszczaniu reklam w czasie najlepszej oglądalności będą miały telewizje, ale dyrektywa obciąży też nowymi obowiązkami operatorów serwisów VoD.Przybędzie im obowiązek realizowania tzw. kwot europejskich, a niewykluczone, że także dokładania się do lokalnych produkcji filmowych.

Publikacja: 26.05.2016 08:00

Unia zmieni zapisy dyrektywy audiowizualnej

Foto: Bloomberg

Zmiany w dyrektywie audiowizualnej zapowiedziane w środę przez Komisje Europejską mają związek z tworzeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego. – Zmieniona dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych wzmacnia propagowanie europejskiej różnorodności kulturowej, gwarantuje niezależność audiowizualnych organów regulacyjnych, a także przyznaje nadawcom większą elastyczność w zakresie reklam – podano.

W praktyce planowane zmiany oznaczają m.in., że platformy VoD w sieci będą mieć obowiązek uniemożliwiania dostępu nadawanych treści pornograficznych i zawierających sceny przemocy małoletnim. KE chce też, by operatorzy serwisów VoD, podobnie, jak nadawcy telewizyjni, podlegali przepisom narzucającym nadawanie określonej ilości treści europejskich (miałyby stanowić 20 proc. treści w ich katalogach). Zmiany mogą też dotknąć zasad emitowania reklam w telewizjach. – W zmienionej dyrektywie przyznano nadawcom większą elastyczność co do pory emisji reklam: utrzymano ogólny 20-procentowy limit czasu reklamowego w godzinach 19.00–23.00, ale zamiast obecnych 12 minut na godzinę nadawcy mogą swobodniej decydować o tym, kiedy będą nadawać reklamy w ciągu dnia – podała KE.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama