O 5,3 tys. do 1468,1 tys. urosła liczba abonentów UPC Polska w ciągu II kwartału 2019 r. – wynika z danych zaprezentowanych przez Liberty Global, właściciela największej w kraju telewizji kablowej.
Wzrost ten miał miejsce w czasie, gdy zasięg sieci kablówki powiększył się o ponad 20 tys. gospodarstw domowych, do 3,5 mln domostw.
Na nasyconym rynku płatnej telewizji standardem jest już, że operatorzy sprzedają kolejne usługi abonentom, których już mają skuteczniej niż pozyskują nowych klientów.
W II kw. br. liczba usług (tzw. RGU) świadczonych przez kablówkę urosła o 25,9 tys. do 3117,9 tys. Największa część tego przyrostu dotyczy usług stacjonarnego dostępu do Internetu: 11,1 tys. do 1203 tys..
Warto przy tym zauważyć, że niemal taki sam (11 tys. do 679 tys.) był kwartalny przyrost usług telefonii stacjonarnej, co sugeruje, że sprzedawcy kablówki koncentrowali się na sprzedaży pakietu usług, w którym jedna jest szczególnie atrakcyjna cenowo.