T-Mobile w Polsce w 2012 roku: silny wzrost inwestycji [NOWE]

Dzięki zmianie metodologii liczenia kart SIM mocny wzrost bazy aktywnych użytkowników zapewnił sobie w 2012 r. operator sieci T-Mobile. Raportuje gigantyczną liczbę 16,04 mln kart SIM – najwięcej w branży. Przychody i EBITDA spadły mu w ubiegłym roku, podobnie jak i Orange. T-Mobile szykuje się do budowy sieci na wylicytowanych niedawno częstotliwościach 1800 MHz

Publikacja: 28.02.2013 08:31

T-Mobile w Polsce w 2012 roku: silny wzrost inwestycji [NOWE]

Foto: ROL

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, podsumowała 2012 rok. Zakończyła go 16,04 mln aktywnych kart SIM, powiększając ich bazę o 1,879 mln w rok (najwięcej spośród operatorów) i o 465 tys. w samym IV kwartale ub.r. W rosnącej bazie 231 tys. to nowe karty post-paid, a 1,65 mln – pre-paid. Spółka podkreśla, że tych pierwszych zdobywała dziewięciokrotnie szybciej niż w 2011 roku.

Operator należący do Deutsche Telekom notował pokaźne wzrosty dzięki zmianie polityki naliczania aktywnych kart SIM. Jak podał jego właściciel wpływ metody na statystyki PTC w 2012 r. to dodatkowe 2 mln kart SIM, czyli więcej niż przyrost netto wykazany przez operatora. Negatywnie odbija się ona na wysokości prezentowanego statystycznego przychodu na klienta oraz liczbę minut wydzwanianych średnio przez użytkowników (w obu przypadkach widać pokaźne spadki). Tymczasem użytkownicy kontraktowi T-Mobile rozmawiali w ubiegłym roku średnio 227 minut, o 3,7 proc. więcej niż w 2011 r.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku