Wideo coraz bardziej internetowe

Już ok. 10 proc. czasu, jaki globalnie spędzamy na oglądaniu wideo w sieci, spędzamy przed ekranem smartfona lub tabletu – wynika z raportu Ooyala Global Video Index. Rosną też w siłę relacje na żywo nadawane on-line.

Publikacja: 24.06.2013 09:27

10 proc. to o o jedną piątą więcej niż przed rokiem i najwyższy wynik w historii badań Ooyala. Firma co kwartał prezentuje swoje globalne badania dotyczące oglądania materiałów wideo na urządzeniach mobilnych, komputerach stacjonarnych, konsolach do gier i connected TV.

Najnowsza edycja raportu Global Video Index wskazuje, że w I kw. tego roku czas spędzany na oglądaniu filmów na tabletach wzrósł w porównaniu z ub. rokiem aż o jedną trzecią. Co ciekawe, coraz częściej na małym ekranie smartfona czy tabletu oglądane są seriale i filmy. Z badań wynika bowiem, że rośnie czas, jaki internauci spędzają przed tymi urządzeniami na oglądaniu form dłuższych niż 10-minutowe. Zarówno w przypadku telefonów, jak i tabletów, ponad połowa czasu przeznaczanego przez ich właścicieli na oglądanie wideo upływa właśnie na oglądaniu takich dłuższych form. Jedna czwarta całego czasu, przez jaki internauci oglądali w I kw. wideo na tabletach, upływała na oglądaniu materiałów trwających dłużej niż godzinę. Z dużym prawdopodobieństwem można więc założyć, że chodzi o filmy.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką