Reklama
Rozwiń
Reklama

Operatorzy satelitarni chcą być alternatywą

Nawet do pięciu proc. rynku dostępu do Internetu zamierza w Polsce zdobyć Skylogic. Z jej prognozami można się spierać, ale firma chce wypromować dostęp satelitarny jako technologiczną alternatywę dla inwestycji naziemnych na terenie „białych plam”. Argumentem w walce z konkurencją mają być także nowe usługi, w tym satelitarne triple play.

Publikacja: 08.11.2010 10:12

Operatorzy satelitarni chcą być alternatywą

Foto: rpkom.pl

Spółka-córka [b]Eutelsatu[/b] nie zdradza, w jakim czasie ma zostać osiągnięty poziom 5 proc. udziału w polskim rynku. Analiza cen satelitarnego dostępu do sieci oferowanego przez różnych dostawców tej każe te zapowiedzi traktować z dystansem. I tak np. oferta [b]StarDSL[/b] korzystającego z operatora satelitarnego [b]SES Astra[/b] zaczyna się od 129 zł miesięcznie za łącze o przepływności 4 Mb/s (pobieranie danych) i 350 kbit (wysyłanie). Z kolei konsumencka usługa [b]Tooway[/b] oferowana przez [b]Skylogic[/b] to niecałe 100 zł miesięcznie z podstawowy dostęp. Łącze o przepływności 3,6 Mb/s to koszt 235 zł miesięcznie. W obu ofertach trzeba wziąć także pod uwagę jednorazowy koszt instalacji anteny i sprzętu przetwarzającego dane, wynoszący około tysiąca zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama