Operatorzy satelitarni chcą być alternatywą

Nawet do pięciu proc. rynku dostępu do Internetu zamierza w Polsce zdobyć Skylogic. Z jej prognozami można się spierać, ale firma chce wypromować dostęp satelitarny jako technologiczną alternatywę dla inwestycji naziemnych na terenie „białych plam”. Argumentem w walce z konkurencją mają być także nowe usługi, w tym satelitarne triple play.

Publikacja: 08.11.2010 10:12

Operatorzy satelitarni chcą być alternatywą

Foto: rpkom.pl

Spółka-córka [b]Eutelsatu[/b] nie zdradza, w jakim czasie ma zostać osiągnięty poziom 5 proc. udziału w polskim rynku. Analiza cen satelitarnego dostępu do sieci oferowanego przez różnych dostawców tej każe te zapowiedzi traktować z dystansem. I tak np. oferta [b]StarDSL[/b] korzystającego z operatora satelitarnego [b]SES Astra[/b] zaczyna się od 129 zł miesięcznie za łącze o przepływności 4 Mb/s (pobieranie danych) i 350 kbit (wysyłanie). Z kolei konsumencka usługa [b]Tooway[/b] oferowana przez [b]Skylogic[/b] to niecałe 100 zł miesięcznie z podstawowy dostęp. Łącze o przepływności 3,6 Mb/s to koszt 235 zł miesięcznie. W obu ofertach trzeba wziąć także pod uwagę jednorazowy koszt instalacji anteny i sprzętu przetwarzającego dane, wynoszący około tysiąca zł.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń