Prawo klienta do informacji nie może kolidować z prawem do anonimowości

Publikacja: 28.05.2010 00:00

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o sposób interpretacji nowych zapisów Prawa telekomunikacyjnego (art. 60a), które zrównuję prawa abonentów z prawami uzytkowników usług przedpłacanych. PIIT postuluje, aby taki użytkownik udostępniając swoje dane, niezbędne do otrzymywania informacji, wskazywał niedwyznacznie, że właśnie po to je udostępnia.

– Słuszne wydaje się założenie, że ustawodawca nie dążył do pozbawienia tej grupy klientów pewnych zalet ich wcześniejszego statusu prawnego, sprowadzających się m. in. do zachowania anonimowości lub istotnego ograniczenia możliwości przetwarzania ich danych przez dostawcę usług czy też kierowania przezeń informacji do tych klientów – dowodzi w swoim piśmie PIIT. Zdaniem izby, operatorzy, winni również mieć możliwość weryfikacji danych klientów, którzy będę chcieli otrzymywać informację od operatorów, co oznacza koniecznośc fizycznego kontaktu z siecią obsługi danego operatora.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem