Aktualizacja: 11.05.2025 11:55 Publikacja: 28.05.2010 00:00
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o sposób interpretacji nowych zapisów Prawa telekomunikacyjnego (art. 60a), które zrównuję prawa abonentów z prawami uzytkowników usług przedpłacanych. PIIT postuluje, aby taki użytkownik udostępniając swoje dane, niezbędne do otrzymywania informacji, wskazywał niedwyznacznie, że właśnie po to je udostępnia.
– Słuszne wydaje się założenie, że ustawodawca nie dążył do pozbawienia tej grupy klientów pewnych zalet ich wcześniejszego statusu prawnego, sprowadzających się m. in. do zachowania anonimowości lub istotnego ograniczenia możliwości przetwarzania ich danych przez dostawcę usług czy też kierowania przezeń informacji do tych klientów – dowodzi w swoim piśmie PIIT. Zdaniem izby, operatorzy, winni również mieć możliwość weryfikacji danych klientów, którzy będę chcieli otrzymywać informację od operatorów, co oznacza koniecznośc fizycznego kontaktu z siecią obsługi danego operatora.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas