Prawo klienta do informacji nie może kolidować z prawem do anonimowości

Publikacja: 28.05.2010 00:00

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o sposób interpretacji nowych zapisów Prawa telekomunikacyjnego (art. 60a), które zrównuję prawa abonentów z prawami uzytkowników usług przedpłacanych. PIIT postuluje, aby taki użytkownik udostępniając swoje dane, niezbędne do otrzymywania informacji, wskazywał niedwyznacznie, że właśnie po to je udostępnia.

– Słuszne wydaje się założenie, że ustawodawca nie dążył do pozbawienia tej grupy klientów pewnych zalet ich wcześniejszego statusu prawnego, sprowadzających się m. in. do zachowania anonimowości lub istotnego ograniczenia możliwości przetwarzania ich danych przez dostawcę usług czy też kierowania przezeń informacji do tych klientów – dowodzi w swoim piśmie PIIT. Zdaniem izby, operatorzy, winni również mieć możliwość weryfikacji danych klientów, którzy będę chcieli otrzymywać informację od operatorów, co oznacza koniecznośc fizycznego kontaktu z siecią obsługi danego operatora.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić