Aktualizacja: 09.05.2025 20:48 Publikacja: 27.07.2010 09:16
Foto: Alcatel-Lucent
[b]rpkom.pl – Jakiś czas temu Alcatel Lucent ogłosił strategię [i]application enablement[/i]. Na czym ona polega?[/b]
[b]Zbigniew Kuczerowski, technical sales director w Alcatel Lucent Polska: [/b]- To strategia tworzenia ułatwień technicznych, które pozwolą szerokiej grupie twórców aplikacji wykorzystać możliwości i zasoby sieci telekomunikacyjnych, między innymi takie jak lokalizacja, informacja o dostępności czy powiadomienia SMS. Dzięki tym mechanizmom można znacząco rozszerzyć funkcjonalność aplikacji internetowych w zakresie mobilności. Podam przykład jednego z rozwiązań. Jesteśmy usatysfakcjonowani posiłkiem w restauracji i chcemy ją zarekomendować znajomym z portalu społecznościowego. Wpisujemy odpowiedni komentarz przy pomocy telefonu komórkowego i każdy z listy znajomych, kto znajdzie się w pobliżu tej restauracji w okresie np. 2 miesięcy, dostanie SMS’a z naszą rekomendacją. Udostępnienie funkcjonalności sieci komórkowej (lokalizacja, obecność, powiadomienia SMS) twórcom internetowym umożliwia platforma Open API Service. Dzięki niej operatorzy mogą w bezpieczny sposób sprzedawać zasoby swojej sieci natomiast twórcy aplikacji rozbudowywać oprogramowanie o nowe funkcjonalności, działające w różnych sieciach, bez koncentrowania się na szczegółach technicznych czy zastanawiania się, do której sieci należy użytkownik. Oprócz wzbogacenia oferty usługowej dla abonentów, Application Enablement otwiera przed operatorami nowe źródła przychodu, związane z dostarczaniem spersonalizowanych treści reklamowych, pobieraniem opłat za wykorzystanie zasobów sieci oraz wpływami z nowych modeli biznesowych, polegających np. na współdzieleniu zysków ze sprzedaży i popularyzacji aplikacji z jej developerem..
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas