Sprytna łączność konsumenckich urządzeń według Samsunga

W lutym, jak co roku o tej porze, w maleńkim europejskim księstwie Monako, swoje wizje i inżynieryjne pomysły przedstawili pracownicy koreańskiego koncernu Samsung. W ramach Forum Samsung 2016, któremu w tym roku przyświecało hasło „Smart Connectivity”, pracownicy i dziennikarze zobaczyć mogli w jakim kierunku firma chce ewoluować oraz na co kłaść będzie szczególny nacisk.

Publikacja: 20.02.2016 20:00

Sprytna łączność konsumenckich urządzeń według Samsunga

Foto: ROL

W lutym, jak co roku o tej porze, w maleńkim księstwie Monako, swoje wizje i inżynieryjne pomysły przedstawili pracownicy koreańskiego koncernu Samsung. W ramach Forum Samsung 2016, któremu w tym roku przyświecało hasło „Smart Connectivity”, pracownicy i dziennikarze zobaczyć mogli w jakim kierunku firma chce ewoluować oraz na co kłaść będzie szczególny nacisk.

Przełomowych rozwiązań nie było, ale sporą zmianą w stosunku do lat poprzednich był fakt, że urządzenia nie mają służyć tylko jednostce, ale mają być rozwiązaniami zapewniającymi komfort i bezpieczeństwo całym rodzinom. I tak, poza dobrze znanymi smartfonami z najwyższej półki cenowej, czyli Edge 6 + oraz zapowiadanym Galaxy S7, bohaterami były odkurzacze, pralki i lodówki. Wszystkie te sprzęty mają jedną wspólną cechę: mogą łączyć się za pośrednictwem bluetootha lub internetu z nadrzędnymi w tych rozwiązaniach inteligentnymi tabletami, komputerami i smartfonami, z których wydawane są polecenia dotyczące funkcjonowania domowego wyposażenia.

Inteligentne AGD i Smart TV

Mimo ciekawego portfolio telewizorów, które rokrocznie stara się pokazywać Samsung, w tym roku Koreańczycy uznali, że centralnym miejscem każdego domu jest kuchnia, którą wyposażyć chcą w technologie współpracujące z osobami dbającymi na co dzień o przygotowywanie posiłków na bliskich.

Lodówka ma zadbać o przechowywanie żywności na różnych pułapach termicznych co zapewni dłuższą świeżość produktów. System Twin Cooling umożliwia programowanie przyjaznej konkretnemu produktowi lub grupie produktów temperatury. Równocześnie opcja Food Managment przypomni o kończącej się żywności lub o produktach których brak na półce. Oczywiście wcześniej trzeba zakodować urządzeniu, co jest stale potrzebne i jaki poziom właściciele uznają za wystarczający.

Ciekawe w opinii oglądających były urządzenia mające pomóc w trosce o domowy porządek. Pierwszym z nich jest pralka automatyczna „dla zapominalskich”, która dzięki systemowi AddWash daje możliwość dopakowania do trwającego prania kolejnych rzeczy (wcześniej na rynku pojawiły się analogiczne rozwiązania Amiki i Bosha), oczywiście łącząca się ze smartfonem, na który można otrzymać sygnał, na jakim etapie jest pranie.

Drugim, znanym nie tylko z rozwiązań monakijskiego gospodarza, rozwiązaniem jest Powerbot Turbo czyli samojezdny pojazd sprzątający. Ciekawie prezentuje się możliwość kontrolowania go za pomocą Wi-Fi oraz programowania czasu i miejsc wymagających czyszczenia powierzchni płaskich. Włączanie „odkurzacza” za pomocą smartfona zdaje się rozwiązywać problem nieposprzątanego mieszkania w oczekiwaniu na niezapowiedziane wizyty.

Największy nacisk w prezentacji położony został na nowoczesne telewizory SUDH. Technologia wspierana przez rozwiązania z dziedziny SmartTV oraz nową stylizację bezramkowego wyświetlacza. Do tej serii dokupić można pasujące kształtem i kolorem do telewizora sundbary. Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Electronics Polska, oceniał, że sprzedaż tego typu produktów ekskluzywnych jak komplety kina domowego wsparte dobrej jakości filmami produkowanymi we współpracy ze słynnym studiem 20th Century mają szansę na sprzedażowy sukces w Polsce.

– Obecnie Samsung dostarcza ponad połowę wszystkich sprzedawanych w kraju telewizorów premium, czyli takich za które zapłacić trzeba ponad 5 tys. Złotych. Nowa oferta skierowana jest do osób, które mają wysokie wymagania dotyczące zarówno jakości obrazu, jak i dźwięku i są zdecydowanie na wydanie większej kwoty, aby dostać produkt, który to zapewni – mówi Krynicki.

Dom sterowany smartfonem i telemedycyna

Z inteligentnych telefonów statystyczny człowiek korzysta 85 razy na dobę aktywując swój wyświetlacz. Dzięki zainstalowanej tam aplikacji będzie mógł sprawdzić stan okien czy wyłączenie żelazka albo kuchenki. Funkcjonalności te od lat zapowiadane są w kategoriach smart home (między innymi przez przedstawicieli Cyfrowego Polsatu w Polsce, czy Orange Polska), jednak póki co, próżno szukać kompletnych rozwiązać, aby urzeczywistnić zapowiedzi.

Producent pokazał też pierwsze urządzenia monitorujące sen ludzki: czujnik ulokowany przy łóżku przesyła dane (częstotliwość oddechu, długość etapu zasypiania, głębokość snu, rejestruje bezdechy senne) do aplikacji w smartfonie. To rozwiązanie dla osób prywatnych, które podejrzewają siebie lub najbliższych np. o senne zaburzenia oddychania i zbadać np. efektywność snu.

Najciekawsze akcenty z działu telekomunikacji i technologii mobilnych czekają na ruszające w poniedziałek targi Mobile World Congress w Barcelonie, ale na Forum w Monako można było pobawić się nowym tabletem firmy Galaxy TabPro S, pracującym na systemie Windows 10, zegarkiem Gear S2, który coraz mocniej swoją stylistyką nawiązują do tradycyjnych zegarków, czy posłuchać o nowym smartfonie Galaxy S7, którego premiera (w niedzielę 21 lutego) jest wyczekiwana nie tylko przez klientów, ale być może przede wszystkim przez rynkowych konkurentów Samsunga.

W tablecie aspekt estetyczny niestety jedynie przykrywa niedociągnięcia dotyczące wykonania (bardzo wyraźne ślady palców na matrycy oraz zupełnie niepraktyczna okładka). Za to pełny Windows zapewnia komunikację z kompatybilność z całym pakietem Microsoft i umożliwia biznesowe wykorzystanie przy bardzo małej wadze i przyzwoitej pojemności baterii (okolo 6 godzin użytkowania).

Zegarki są eleganckie i mają kilka ciekawych funkcjonalności dla osób dbających o zdrowy styl życia i jedzenia, natomiast z opcji tych można korzystać przez około dobę bez dodatkowego wspomagania baterii i w tym wydaje się być największy problem smartwatchy nie tylko Koreańczyków, ale wszystkich producentów tej linii.

Za dział mobilny w Samsungu od niedawna odpowiada Dongjin Koh, który zaraz po zajęciu swojego nowego stanowiska zapowiedział, że Samsung próbował będzie rzeczy nowych, obszarów nie poruszanych dotychczas przez nikogo. Koh na stanowisko prezesa awansował z zarządzającego działem badań i rozwoju.

***

Monakijska konferencja otwiera cykl spotkań producentów sprzętów eletro-informatycznych w pierwszym kwartale bieżącego roku. Kolejna to World Mobile Congress w Barcelonie, z której rpkom.pl także zamieszczać będzie kolejne relacje.

W lutym, jak co roku o tej porze, w maleńkim księstwie Monako, swoje wizje i inżynieryjne pomysły przedstawili pracownicy koreańskiego koncernu Samsung. W ramach Forum Samsung 2016, któremu w tym roku przyświecało hasło „Smart Connectivity”, pracownicy i dziennikarze zobaczyć mogli w jakim kierunku firma chce ewoluować oraz na co kłaść będzie szczególny nacisk.

Przełomowych rozwiązań nie było, ale sporą zmianą w stosunku do lat poprzednich był fakt, że urządzenia nie mają służyć tylko jednostce, ale mają być rozwiązaniami zapewniającymi komfort i bezpieczeństwo całym rodzinom. I tak, poza dobrze znanymi smartfonami z najwyższej półki cenowej, czyli Edge 6 + oraz zapowiadanym Galaxy S7, bohaterami były odkurzacze, pralki i lodówki. Wszystkie te sprzęty mają jedną wspólną cechę: mogą łączyć się za pośrednictwem bluetootha lub internetu z nadrzędnymi w tych rozwiązaniach inteligentnymi tabletami, komputerami i smartfonami, z których wydawane są polecenia dotyczące funkcjonowania domowego wyposażenia.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy