Reklama

Wideo w sieci z większym zasięgiem niż tv

Z estymacji Gfk wynika, że w tym roku po raz pierwszy wideo w sieci będzie mieć w Polsce większy zasięg niż tradycyjna telewizja wśród najmłodszych widzów (w wieku 16-24).

Publikacja: 24.11.2015 08:00

Jak wynika z danych, jakie podała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca firmy badawczej GfK na ubiegłotygodniowym Warsaw International Media Summit, zasięg internetowego wideo w Polsce jest coraz bliższy temu, jaki ma tradycyjna telewizja.

W tym roku będzie docierać do 96 proc. Polaków powyżej 4 roku życia, a wideo w sieci: do 58 proc. Za dwa lata będzie to już jednak odpowiednio: 95 proc. i 67 proc. (patrz wykres). Rewolucyjna zmiana zajdzie natomiast już w tym roku wśród najmłodszych widzów.

GfK prognozuje, że w tym roku po raz pierwszy internetowe wideo będzie docierało do większej części widzów miedzy 16 i 24 rokiem życia (92 proc.) niż telewizja(88 proc., a w kolejnych latach ten trend tylko się na korzyść Internetu pogłębi.

Popularność wideo w sieci napędzają coraz lepsze oferty programowe stricte internetowych operatorów wideo. Jak podaje Gfk, w USA około 7,3 proc. (czyli ok. 8,6 mln) amerykańskich gospodarstw domowych należy już do grupy tzw. cord cutterów – jest w nich dostęp do szybkiego Internetu, nie ma: do tradycyjnej płatnej telewizji. Przy czym w grupie domów z dostępem do Netfliksa czy Hulu w ubiegłym roku było to już 17,4 proc.

Polscy nadawcy nie obawiają się jednak na razie nasilenia tego trendu na naszym rynku – W USA cordcutting spowolnił, a w Polsce w ogóle nie jest jeszcze wyraźnym trendem. W USA powodem tego trendu jest Netflix – więc nie chodzi w ogóle o rezygnację z usług telewizyjnych, ale o korzystanie z innej, podobnej usługi – mówił Maciej Maciejowski z zarządu TVN w czasie Media Summit.

Reklama
Reklama

Jak dodawał, wcale nie jest przekonany, że debiut Netfliksa w Polsce spowodowałby tu modę na „odcinanie kabla” – Dziś Netflix jest w Polsce popularny, bo dostęp do niego jest piracki, a więc darmowy. W cale nie jestem przekonany, że polscy Widowie tak chętnie płaciliby za dostęp do amerykańskich seriali w sieci. Chyba, że w ofercie Netfliksa pojawiałyby się też treści lokalne, ale o tym na razie nie słychać – dodawał.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama