Przegląd prasy – środa 5 czerwca

Publikacja: 05.06.2013 06:52

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Europa czeka na specjalistów oblatanych w chmurze

Sylwia Czubkowska

Im bardziej skomplikowane nazwy, tym większe wzięcie. Mowa o profesjach 2.0, najbardziej dostosowanych do dynamicznych warunków rynkowych. Data scientist, junior data analyst, business intelligence manager, waste data handler, cloud broker, quality assurance engineer to zawody, które pojawiły się dzięki nowym zjawiskom w gospodarce cyfrowej. Dotyczą takich dziedzin, jak Big Data, czyli Wielkich Danych, coraz większej ilości informacji, które zbierają o nas firmy i cloud computingu, przetwarzania tych informacji w chmurze, czy share economy (dzielenia zasobów).

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=451050 (dostęp płatny)

Zawody przyszłości: informatyk i reszta

Sylwia Czubkowska

Big Data tworzy pracę nie tylko dla analityków. Kolejne nowe zawody, które już się pojawiły, to interface designer odpowiedzialny za przyjazny wygląd i intuicyjną obsługę nowoczesnych technologii, site acceleration engineer zajmujący się coraz szybszym przesyłem rosnącej liczby danych, specjaliści zajmujący się ochroną i usuwaniem danych osobowych w internecie, czyli waste data handler.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=451059 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Więcej pieniędzy w muzyce online. Pierwszy taki raport

Vadim Makarenko

Serwisy odsłuchowe ożywiły rynek muzyki cyfrowej w Polsce. W I kwartale jego wartość wzrosła o ponad połowę. – Widać, że Polacy powoli przestawiają na legalną muzykę z sieci. Na pewno jest to zasługa takich serwisów, jak Deezer czy Spotify, ale daje się też zauważyć rosnącą popularność klasycznych e-sklepów, jak np. iTunes – mówi Kazimierz Pułaski, szef wytwórni Sony Music Polska.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14038049,Wiecej_pieniedzy_w_muzyce_online__Pierwszy_taki_raport.html

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Hawe: Rozwiązana umowa z Petranams

Urszula Zielińska

W udzielonym Parkietowi  tydzień temu wywiadzie Krzysztof Witoń, nowy prezes Hawe, informował, że trwają rozmowy z jednym z akcjonariuszy (Petranams) na temat realizacji umowy, w której firma zobowiązała się odkupić 3 mln akcji po cenie dużo wyższej od dzisiejszego kursu.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745830_Hawe:_Rozwiazana_umowa_z_Petranams.html (dostęp płatny)

T-Mobile i Play jeszcze poczekają

Urszula Zielińska

Wbrew oczekiwaniom, T-Mobile Polska i P4, operator sieci Play, czyli zwycięzcy rozstrzygniętego w lutym przetargu na pasmo z zakresu 1800 MHz, jeszcze zaczekają na decyzje przyznające im prawo do wykorzystywania tych częstotliwości.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745832_T-Mobile_i_Play_jeszcze_poczekaja.html (dostęp płatny)

iPod touch w wersji budżetowej

Aleksandra Stanisławska

Apple po cichu wypuścił na rynek tańszą wersję iPoda touch, najbardziej zaawansowanego technologicznie wśród muzycznych odtwarzaczy tej firmy. Wydawałoby się, że smartfony z możliwością słuchania muzyki w krótkim czasie wypchną z rynku przenośne odtwarzacze piosenek. Tymczasem iPod – gadżet, który w zasadzie wykreował rynek przenośnej muzyki cyfrowej – wciąż ma się nie najgorzej. Od 2001 roku, kiedy do sprzedaży trafił pierwszy model tego urządzenia, rozeszło się ich ponad 350 mln.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745859_iPod_touch_w_wersji_budzetowej.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Netia i UPC też chcą GTS

Magdalena Wierzchowska

Deutsche Telekom nie jest jedynym chętnym na GTS. Spółce przyglądają się też Netia i UPC. Deutsche Telekom rozmawia z akcjonariuszami GTS Central Europe w sprawie kupna operatora koncentrującego się na segmencie biznesowym — napisał niedawno „The Wall Street Journal”. Okazuje się, że właściciel polskiego T-Mobile nie jest jedynym chętnym. Aktywami GTS zainteresowały się też Netia i UPC.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147624# (dostęp płatny)

Kazar skusił się na e-handel

Anna Pronińska

Jesienią firma Kazar, jedna z większych w branży obuwniczej w kraju, dołączy do grona firm, które chcą znaleźć klientów w internecie.— Intensywnie pracujemy nad tym projektem. Liczę, że po roku będzie zapewniać 3-5 proc. przychodów — mówi Artur Kazienko, prezes i właściciel Kazara. — Wiążemy z e-sklepem duże nadzieje, bo nie możemy dotrzeć do wielu miast, takich jak Łomża, Chełm, Konin czy Piła. W tej wielkości miastach w najbliższych czterech latach raczej nie otworzymy stacjonarnych sklepów, bo rynek jest na to zbyt mały — mówi Artur Kazienko.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147632# (dostęp płatny)

Mały pożytek z big data

Mirosław Konkel

Przedsiębiorcy, menedżerowie i informatycy nie umieją czerpać korzyści z big data, czyli technologii pozwalających na wyciąganie strategicznych wniosków z danych biznesowych — wynika z badania Cisco Connected World Technology Report, przeprowadzonego wśród 1800 specjalistów IT z 18 krajów.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147618# (dostęp płatny)

Poznańskie hot spoty i gra miejska

Mirosław Konkel

Na ciekawszy pomysł wpadł operator telekomunikacyjny Inea, który nosi zaszczytny tytuł Gazeli Biznesu, przyznawany przez naszą redakcję najbardziej dynamicznym przedsiębiorstwom z sektora MŚP. Wielkopolska firma zafundowała mieszkańcom Poznania mobilną grę typu real-time. Pierwsza edycja odbyła się w października zeszłego roku, druga odsłona — tej jesieni. Inea SpotHunter — bo tak się nazywa gra Inei — łączy walkę w rzeczywistości wirtualnej z aktywnością w przestrzeni miejskiej.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147621# (dostęp płatny)

Razem jest lepiej

Mirosław Konkel

Oddziały Grupy Allianz używały do komunikacji sprzętu i oprogramowania różnych producentów (m.in. Cisco, Siemens, Alcatel, Panasonic i 3com). Połączenie tych rozwiązań nie pozwoliłoby na zbudowanie spójnej platformy unified communications. Dlatego spółka postanowiła zainwestować w narzędzie, które z jednej strony byłoby jednorodne, a z drugiej — cechowało się dużą elastycznością i skalowalnością oraz pozwalało na rozbudowę w przyszłości. Wybór padł na system firmy Cisco Systems o nazwie Unified Call Manager (UCM), który od lipca 2008 r. do dzisiaj wprowadza T-Systems Polska — dostawca kompleksowych rozwiązań teleinformatycznych należący do Grupy Deutsche Telekom.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147617# (dostęp płatny)

Gdy pamięć zawodzi

Piotr Żygadło

Stanowiska wyposażone w rozwiązania contact center są dostosowane „mentalnie” do naszych potrzeb, przez co podwyższają efektywność i ergonomię pracy. Firm, które mają twórczą i obdarzoną wyobraźnią kadrę zarządzającą, do takich inwestycji przekonywać nie trzeba. Dzięki temu nie tylko rośnie popularność systemów CC, ale też zwiększają swoją funkcjonalność.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147615# (dostęp płatny)

Jednolita komunikacja w praktyce

Mirosław Konkel

Unified communications to połączenie różnych mediów transmisyjnych (np. telefon, e-mail, wideo) w jednym zintegrowanym systemie.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147616# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Chmura wkrada się do przedsiębiorstw

Aleksandra Stanisławska

O tym, jak bezpiecznie wprowadzać usługi chmurowe w firmach, rozmawiali uczestnicy VMware Forum 2013. – Usługi chmurowe (udostępniane poza konkretną serwerownią) stają się dla firm koniecznością, bo pomagają im m.in. oszczędzić na zakupie serwerów czy szybko przystosować się do zmieniających się warunków na rynku – twierdzi Piotr Fąderski, dyrektor polskiego oddziału firmy VMware, dostawcy infrastruktury  dla chmury.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1190965-Chmura-wkrada-sie-do-przedsiebiorstw.html (dostęp płatny)

Serwisy streamingowe rozruszały cyfrową muzykę

Magdalena Lemańska

Wydatki na muzykę z sieci wzrosły w Polsce w I kwartale o 53 proc. i sięgnęły 7,24 mln zł, podsumował Związek Producentów Audio Video. Wzrosły wpływy ze wszystkich rodzajów sprzedaży cyfrowej muzyki. – Najwięcej, o przeszło 92 proc., do kwoty ponad 2,84 mln zł, wzrósł dochód z serwisów strumieniowych oraz serwisów wspieranych reklamami, do których zalicza się m.in. takich dystrybutorów jak Deezer, WiMP, Spotify, Muzo czy YouTube, podaje ZPAV.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1190968-Serwisy-streamingowe-rozruszaly-cyfrowa-muzyke.html (dostęp platny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Europa czeka na specjalistów oblatanych w chmurze

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów