Przychody UPC Polska urosły o 10 proc.

Publikacja: 25.02.2011 08:33

O 10 proc. do 953,8 mln zł urosły w 2010 roku w porównaniu z 2009 r. przychody największej sieci kablowej w Polsce – UPC. Tak wynika z przeliczenia danych w dolarach (po średnim kursie rocznym wg NBP) zawartych w raporcie rocznym Liberty Global, właściciela UPC notowanego na giełdzie w USA.

Polska kablówka była tym samym najsilniejszym ogniwem firm w regionie Europy Środkowowschodniej globalnego potentata płatnej telewizji. Jej dobre wyniki pomogły Liberty Global wyrównać straty z takich rynków jak Węgry, czy Rumunia. Wyższe przychody UPC Polska to m.in. zasługa wprowadzania nowych, atrakcyjniejszych usług (jak szybki Internet 120 Mb/s), czy upowszechniania pakietów usług: telewizji cyfrowej, internetu i telefonu.

Na koniec grudnia ub.r. klienci UPC Polska płacili łącznie za 1,77 mln „jednostek generujących przychody” (tzw. RGU), które w praktyce oznaczają pojedyncze usługi. Oznacza to, że w kwartał operatorowi udało się przekonać klientów, aby kupili 37,9 tys. RGU: przechodząc do UPC, lub modyfikując dotychczasowe zamówienie o nowe produkty, takie jak dostęp do Internetu, czy telefon.

Wzrost przychodów UPC Polska to także efekt podwyżki cen, jaka miała miejsce w czerwcu ub.r. Dotyczyła wybranych produktów cyfrowych. Opublikowany wczoraj w nocy raport Liberty Global potwierdza przy tym informacje co do liczby klientów internetu UPC Polska: na koniec grudnia było ich 524,6 tys., co oznacza, że w IV kw. kablówka zdobyła ich 25,7 tys., czyli więcej niż grupa Telekomunikacji Polskiej (ale mniej niż Netia).

Z usługi telefonicznej UPC korzystało w końcu grudnia 224,5 ts. Polaków, o blisko 8 tys. więcej niż we wrześniu. Jak podaje właściciel sieci, 27,2 proc. jej klientów korzystało na koniec grudnia z dwóch usług, a z trzech 17,1 proc. 40 proc. abonentów kupuje zaś najtańsze pakiety. Właściciel UPC ujawnił też, że około 36 proc. sieci kablowej firmy w Polsce jest „nadbudowana” przez sieci konkurencji. To obliczenia nie uwzględniające infrastruktury Astera, największego konkurenta UPC w Warszawie, o którego przejęcie kablówka się stara i czeka obecnie na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Uzupełnienie:

Na koniec 2010 roku z usług UPC Polska korzystało 1 096 400 klientów, w tym 370 700 interaktywnej telewizji cyfrowej, 650 300 telewizji analogowej, 524 600 szerokopasmowego Internetu oraz 224 500 telefonii. 36 proc. klientów UPC korzysta z telewizji cyfrowej, 51 proc. z usług internetowych, a 21 proc. z usług telefonicznych.

O 10 proc. do 953,8 mln zł urosły w 2010 roku w porównaniu z 2009 r. przychody największej sieci kablowej w Polsce – UPC. Tak wynika z przeliczenia danych w dolarach (po średnim kursie rocznym wg NBP) zawartych w raporcie rocznym Liberty Global, właściciela UPC notowanego na giełdzie w USA.

Polska kablówka była tym samym najsilniejszym ogniwem firm w regionie Europy Środkowowschodniej globalnego potentata płatnej telewizji. Jej dobre wyniki pomogły Liberty Global wyrównać straty z takich rynków jak Węgry, czy Rumunia. Wyższe przychody UPC Polska to m.in. zasługa wprowadzania nowych, atrakcyjniejszych usług (jak szybki Internet 120 Mb/s), czy upowszechniania pakietów usług: telewizji cyfrowej, internetu i telefonu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek