Multimedia Polska zaczęły przygotowania do refinansowania. Mają plan B

Publikacja: 08.03.2018 08:00

Multimedia Polska, które w piątek opublikują sprawozdanie roczne, poinformowały, że przygotowują się do refinansowania zadłużenia. Wybrały instytucje, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie procedury i rozmowy z zainteresowanymi bankami.

Formalnie w miniony wtorek zarząd kablowej telewizji przekazał mandat w tej sprawie dwóm podmiotom z grupy Credit Agricole: Credit Agricole CIB oraz Credit Agricole Bank Polska.

Refinansowanie objąć ma m.in. wcześniejszy wykup obligacji o pierwotnym nominale 1,04 mld zł wyemitowanych przez kablówkę w 2013 roku, których ostateczny termin wykupu mija w maju 2020 roku. Do tego czasu operator spłaca dług w czterech corocznych ratach. Pierwszą – 250 mln zł – firma uiściła w ub.r.. Termin spłaty kolejnej raty przypada 10 maja.

Spytaliśmy Andrzeja Rogowskiego, prezesa Multimediów, jak dużą część długu ma objąć refinansowanie i czy w jego ramach kablówka chciałaby uzyskać tylko odsunięcie w czasie spłaty, czy też pozyskać więcej pieniędzy.

– Spółka rozważa ewentualne refinansowanie, ale na tym etapie jest to tajemnica przedsiębiorstwa i nie udzielamy żadnych informacji – odpowiedział nam szef Multimediów.

Dodał tylko, że zmiana terminu wykupu może nastąpić, ale wymaga to zamknięcia tematu ewentualnego refinansowania. Inicjatywa Multimediów wskazuje, że kablówka bierze pod uwagę scenariusz, w którym to ona spłaca dług, a nie inwestor zamierzający ją przejąć, czyli UPC Polska (Grupa Liberty Global).

UPC od ponad roku czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy może przejąć Multimedia. Wartość transakcji pierwotnie miała opiewać na około 3 mld zł (udziały i dług).

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że data zakończenia postępowania nie jest znana i trwa wymiana korespondencji między urzędem i UPC.

– Niestety, nadal nie mamy decyzji UOKiK, co stawia możliwość zawarcia tej transakcji pod znakiem zapytania – mówi Andrzej Rogowski. Zapewnia, że zarówno kierowana przez niego spółka jak i jej akcjonariusze mają alternatywną strategię działania na wypadek, gdyby transakcja nie doszła do skutku. Co to za strategia szef firmy nie komentuje, tłumacząc, że procedura transakcyjna jest w toku.

Inicjatywa Multimediów wskazuje, że kablówka bierze pod uwagę scenariusz, w którym to ona spłaca dług, a nie inwestor zamierzający ją przejąć, czyli UPC Polska (Grupa Liberty Global). UPC od ponad roku czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy może przejąć Multimedia. Wartość transakcji pierwotnie miała opiewać na około 3 mld zł (udziały i dług).

W końcu września ub.r. zadłużenie Multimedia Polska wynosiło około 1,2 mld zł, a firma miała 104 mln zł gotówki. W ciągu trzech kwartałów ub.r. przychody kablówki wyniosły 510,2 mln zł, o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2017 r., skorygowana EBITDA niecałe 253 mln zł (też spadek o 2 proc.), a zysk netto skurczył się do 8,9 mln zł z 25,7 mln zł rok wcześniej.

Multimedia Polska, które w piątek opublikują sprawozdanie roczne, poinformowały, że przygotowują się do refinansowania zadłużenia. Wybrały instytucje, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie procedury i rozmowy z zainteresowanymi bankami.

Formalnie w miniony wtorek zarząd kablowej telewizji przekazał mandat w tej sprawie dwóm podmiotom z grupy Credit Agricole: Credit Agricole CIB oraz Credit Agricole Bank Polska.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?