Multimedia Polska zaczęły przygotowania do refinansowania. Mają plan B

Publikacja: 08.03.2018 08:00

Multimedia Polska, które w piątek opublikują sprawozdanie roczne, poinformowały, że przygotowują się do refinansowania zadłużenia. Wybrały instytucje, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie procedury i rozmowy z zainteresowanymi bankami.

Formalnie w miniony wtorek zarząd kablowej telewizji przekazał mandat w tej sprawie dwóm podmiotom z grupy Credit Agricole: Credit Agricole CIB oraz Credit Agricole Bank Polska.

Refinansowanie objąć ma m.in. wcześniejszy wykup obligacji o pierwotnym nominale 1,04 mld zł wyemitowanych przez kablówkę w 2013 roku, których ostateczny termin wykupu mija w maju 2020 roku. Do tego czasu operator spłaca dług w czterech corocznych ratach. Pierwszą – 250 mln zł – firma uiściła w ub.r.. Termin spłaty kolejnej raty przypada 10 maja.

Spytaliśmy Andrzeja Rogowskiego, prezesa Multimediów, jak dużą część długu ma objąć refinansowanie i czy w jego ramach kablówka chciałaby uzyskać tylko odsunięcie w czasie spłaty, czy też pozyskać więcej pieniędzy.

– Spółka rozważa ewentualne refinansowanie, ale na tym etapie jest to tajemnica przedsiębiorstwa i nie udzielamy żadnych informacji – odpowiedział nam szef Multimediów.

Dodał tylko, że zmiana terminu wykupu może nastąpić, ale wymaga to zamknięcia tematu ewentualnego refinansowania. Inicjatywa Multimediów wskazuje, że kablówka bierze pod uwagę scenariusz, w którym to ona spłaca dług, a nie inwestor zamierzający ją przejąć, czyli UPC Polska (Grupa Liberty Global).

UPC od ponad roku czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy może przejąć Multimedia. Wartość transakcji pierwotnie miała opiewać na około 3 mld zł (udziały i dług).

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że data zakończenia postępowania nie jest znana i trwa wymiana korespondencji między urzędem i UPC.

– Niestety, nadal nie mamy decyzji UOKiK, co stawia możliwość zawarcia tej transakcji pod znakiem zapytania – mówi Andrzej Rogowski. Zapewnia, że zarówno kierowana przez niego spółka jak i jej akcjonariusze mają alternatywną strategię działania na wypadek, gdyby transakcja nie doszła do skutku. Co to za strategia szef firmy nie komentuje, tłumacząc, że procedura transakcyjna jest w toku.

Inicjatywa Multimediów wskazuje, że kablówka bierze pod uwagę scenariusz, w którym to ona spłaca dług, a nie inwestor zamierzający ją przejąć, czyli UPC Polska (Grupa Liberty Global). UPC od ponad roku czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czy może przejąć Multimedia. Wartość transakcji pierwotnie miała opiewać na około 3 mld zł (udziały i dług).

W końcu września ub.r. zadłużenie Multimedia Polska wynosiło około 1,2 mld zł, a firma miała 104 mln zł gotówki. W ciągu trzech kwartałów ub.r. przychody kablówki wyniosły 510,2 mln zł, o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2017 r., skorygowana EBITDA niecałe 253 mln zł (też spadek o 2 proc.), a zysk netto skurczył się do 8,9 mln zł z 25,7 mln zł rok wcześniej.

Multimedia Polska, które w piątek opublikują sprawozdanie roczne, poinformowały, że przygotowują się do refinansowania zadłużenia. Wybrały instytucje, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie procedury i rozmowy z zainteresowanymi bankami.

Formalnie w miniony wtorek zarząd kablowej telewizji przekazał mandat w tej sprawie dwóm podmiotom z grupy Credit Agricole: Credit Agricole CIB oraz Credit Agricole Bank Polska.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości