Reklama
Rozwiń
Reklama

Atmedia ruszyły z nowym panelem badawczym

Wyniki badań przeprowadzanych na 12 tys. widzów cyfrowych pakietów UPC będą udostępniane obsługiwanym przez Atmedia stacjom tematycznym

Publikacja: 12.12.2012 15:09

Atmedia ruszyły z nowym panelem badawczym

Foto: ROL

Panel Atmediów jest przygotowywany we współpracy z UPC i firmą Nielsen Audience Measurement, która prowadzi własne badania oglądalności telewizyjnej w Polsce. Atmedia uruchomiły jednak własny panel – Rynek telewizyjny błyskawicznie się fragmentaryzuje. Przez ostatnich 10 lat liczba nadających w Polsce stacji wzrosła z 35 do ponad 200, a liczba reklamujących się w telewizji marek zwiększyła się więcej niż dwukrotnie, do ponad 3 tys. rocznie. To oznacza, że zarówno nadawcy, jak i reklamodawcy coraz częściej adresują ofertę do wąskich grup odbiorców. Do tej pory nie mogliśmy dokładnie monitorować ich zachowań w telewizji, ponieważ próba w polskim badaniu widowni jest za mała – mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group. Nadawcy kanałów tematycznych wielokrotnie narzekali, że w przypadku mniejszych stacji tematycznych próby widzów można niekiedy policzyć na palcach jednej ręki, skutkiem czego bywa, że ich udział w rynku oglądalności wypadał na poziomie zerowym, podczas gdy jednak miały widzów i to tych bardziej interesujących reklamodawców.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama