Atmedia ruszyły z nowym panelem badawczym

Wyniki badań przeprowadzanych na 12 tys. widzów cyfrowych pakietów UPC będą udostępniane obsługiwanym przez Atmedia stacjom tematycznym

Publikacja: 12.12.2012 15:09

Atmedia ruszyły z nowym panelem badawczym

Foto: ROL

Panel Atmediów jest przygotowywany we współpracy z UPC i firmą Nielsen Audience Measurement, która prowadzi własne badania oglądalności telewizyjnej w Polsce. Atmedia uruchomiły jednak własny panel – Rynek telewizyjny błyskawicznie się fragmentaryzuje. Przez ostatnich 10 lat liczba nadających w Polsce stacji wzrosła z 35 do ponad 200, a liczba reklamujących się w telewizji marek zwiększyła się więcej niż dwukrotnie, do ponad 3 tys. rocznie. To oznacza, że zarówno nadawcy, jak i reklamodawcy coraz częściej adresują ofertę do wąskich grup odbiorców. Do tej pory nie mogliśmy dokładnie monitorować ich zachowań w telewizji, ponieważ próba w polskim badaniu widowni jest za mała – mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group. Nadawcy kanałów tematycznych wielokrotnie narzekali, że w przypadku mniejszych stacji tematycznych próby widzów można niekiedy policzyć na palcach jednej ręki, skutkiem czego bywa, że ich udział w rynku oglądalności wypadał na poziomie zerowym, podczas gdy jednak miały widzów i to tych bardziej interesujących reklamodawców.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10