Oferuje ona aplikację, która pozwala użytkownikom komputerów i urządzeń mobilnych archiwizować różnego typu pliki cyfrowe (tekstowe, graficzne, audio itp.) w chmurze. Kilka dni temu Evernote ogłosiło, że w Niemczech zawarło umowę z Deutsche Telekom, na mocy której 59 mln klientów operatora przez rok zyska darmowy dostęp do wersji premium usługi oferowanej przez Evernote (w Polsce dla klientów sieci Play podobną usługę oferował właściciel serwisu Storino).
Większość z 50 mln użytkowników usługi Evernote korzysta bowiem z wersji darmowej, pozwalającej na przesłanie (upload) do chmury w sieci do 60 MB danych miesięcznie. Wersja premium zaś pozwala na nielimitowany transfer miesięczny i oferuje dodatkowe funkcje. Cena płatnej usługi, to 45 dolarów za roku lub 5 dolarów miesięczne.
– Nasze doświadczenie pokazują, że czym dłużej ktoś korzysta z wersji darmowej, tym chętniej decyduje się przejść na wersję płatną – mówi Dimitry Stavisky, który odpowiada w Evernote za działania na rynkach międzynarodową. Dlatego też jego firma liczy, że wielu abonentów Deutsche Telekom będzie chciało po roku korzystać z wersji płatnej. – Dziś blisko 5 proc. użytkowników naszej aplikacji korzysta w wersji premium – informuje Stavisky.
Podobne umowy, jak z Deutsche Telekom Evernote zawarła wcześniej z Orange we Francji, DoCoMo w Japonii, czy KT Telecom w Korei Południowej. Teraz priorytetem jest podobne partnerstwo w Stanach Zjednoczonych. Dimitry Stavisky nie ukrywa, że operatorzy telekomunikacyjni, to najważniejsza grupa partnerów firmy, pozwalająca dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych użytkowników. Evernote ma też np. umowę z Sony, które preinstaluje jej oprogramowanie w swoich laptopach, czy smartfonach.
Evernote, które weszło na rynek w 2008 r., na początku swoją działalności skupiało się głównie na krajach anglojęzycznych (Ameryka Płn., Australia, Nowa Zelandia). Do dziś ma tam 40 proc. użytkowników usługi. Jednak od pewno czasu zaczyna wchodzić na inne rynki. Firmie szybko przybywa użytkowników np. w Azji.