Pięć lat regulacji rynku telekomunikacyjnego

Skuteczne wdrożenie narzędzi regulacyjnych i wzmocnienie konkurencji? A może dopuszczenie do rynkowego chaosu i spowolnienia inwestycji? Bilans ostatnich pięciu lat regulacji nie jest dla polskich operatorów jednoznaczny. Spadek cen usług szerokopasmowych, dostęp do sieci TP, megaustawa, asymetria MTR, rynkowe porozumienia z operatorami – to najczęściej wymieniane przez menedżerów telekomunikacyjnego rynku zjawiska. Przeważają pozytywne opinie, ale wypowiadać się chcą głównie ci, którzy mają na temat dokonań Urzędu Komunikacji Elektronicznej do powiedzenia coś ciepłego. Krytycy – na ogół – woleli milczeć.

Publikacja: 06.05.2011 08:00

Pięć lat regulacji rynku telekomunikacyjnego

Foto: ROL

– W zależności od miejsca na rynku i pozycji rynkowej opinie mogą być bardzo różne – zauważa Jerzy Trzaskowski z Multimediów Polska, weteran regulacyjnych bojów na polskim rynku telekomunikacyjnym. Opinie, jakie zebraliśmy na temat bilansu regulacyjnego, są silnie skorelowane z wpływem decyzji UKE na poszczególne spółki.

Jednoznacznie pozytywny jest komentarza P4, ale też jeden z komentatorów, którzy zdecydowali się wyrazić dla nas swoją opinię, uznał „wprowadzenie na rynek i utrzymanie się na nim P4″ jednym z największych osiągnięć regulatora. Strategia tej spółki i cele regulacyjne UKE idą od lat równolegle.

Pozostało 85% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką