Rpkom.pl: Sądząc po wadze, jaką ZTE przykłada do obecności na takich imprezach jak MWC w Barcelonie, można wnioskować, że firmie zależy na poprawie swej pozycji na rynku w Europie. W Polsce marka jest jednak ciągle stosunkowo mało znana. Dlaczego?
Deng Yuchen: W ujęciu globalnym ZTE jest dobrze znane rynkowi teleinformatycznemu. Świadomość marki jest według nas powiązana z udziałem w rynku, a ściśle rzecz ujmując w jego poszczególnych segmentach. W kanale B2C ta świadomość się zwiększa, dlatego że zaczęliśmy oferować nasze modemy i smartfony w tzw. wolnej sprzedaży, poza ofertą operatorów. Pracujemy w zgodzie z hasłem „to care how to bring value to our customers”. ZTE coraz mocniej inwestuje w komunikację i budowanie marki w Europie poprzez współpracę z globalnymi liderami jak Qualcomm, Intel, Google, Microsoft, Baidu, Tencent, Mozilla czy Dolby Laboratories.
ZTE wyróżnia się na tle konkurencji swoją innowacyjnością, a w najnowszych smartfonach z serii Blade pojawi się intuicyjny interfejs Mifavor, który odróżnia urządzenia ZTE wśród słuchawek z Androidem.
Z czym się według was kojarzy Polakom dziś marka ZTE?
Myślę, że kojarzeni jesteśmy z kreatywnością, profesjonalizmem i innowacyjnością. Proszę pamiętać, że ZTE to nie tylko urządzenia mobilne, ale przede wszystkim rozwiązania dla firm i instytucji. Sektor enterprise jest bardzo wymagający, a ZTE ma w nim swoją ugruntowaną pozycję. Jeśli zaś chodzi o smartfony, to na pewno najbardziej rozpoznawalnym produktem są modele z serii Blade.