Pracujemy nad tym, by wyróżniać się na tle konkurentów

Sprzedaż produktów poza kanałem operatorskim zwiększa świadomość marki wśród konsumentów. W Polsce największy sukces sprzedażowy zanotowaliśmy w segmencie modemów. Sprzedaliśmy ich ponad 100 tys. w samym tylko pierwszym kwartale 2013 r. Dużą popularnością cieszy się Livebox w sieci Orange – mówi Deng Yuchen, dyrektor działu marketingu ZTE w Polsce.

Publikacja: 05.08.2013 08:34

Pracujemy nad tym, by wyróżniać się na tle konkurentów

Foto: ROL

Rpkom.pl: Sądząc po wadze, jaką ZTE przykłada do obecności na takich imprezach jak MWC w Barcelonie, można wnioskować, że firmie zależy na poprawie swej pozycji na rynku w Europie. W Polsce marka jest jednak ciągle stosunkowo mało znana. Dlaczego?

Deng Yuchen: W ujęciu globalnym ZTE jest dobrze znane rynkowi teleinformatycznemu. Świadomość marki jest według nas powiązana z udziałem w rynku, a ściśle rzecz ujmując w jego poszczególnych segmentach. W kanale B2C ta świadomość się zwiększa, dlatego że zaczęliśmy oferować nasze modemy i smartfony w tzw. wolnej sprzedaży, poza ofertą operatorów. Pracujemy w zgodzie z hasłem „to  care how to bring value to our customers”. ZTE coraz mocniej inwestuje w komunikację i budowanie marki w Europie poprzez współpracę z globalnymi liderami jak Qualcomm, Intel, Google, Microsoft, Baidu, Tencent, Mozilla czy Dolby Laboratories.

ZTE wyróżnia się na tle konkurencji swoją innowacyjnością, a w najnowszych smartfonach z serii Blade pojawi się intuicyjny interfejs Mifavor, który odróżnia urządzenia ZTE wśród słuchawek z Androidem.

Z czym się według was kojarzy Polakom dziś marka ZTE?

Myślę, że kojarzeni jesteśmy z kreatywnością, profesjonalizmem i innowacyjnością. Proszę pamiętać, że ZTE to nie tylko urządzenia mobilne, ale przede wszystkim rozwiązania dla firm i instytucji. Sektor enterprise jest bardzo wymagający, a ZTE ma w nim swoją ugruntowaną pozycję. Jeśli zaś chodzi o smartfony, to na pewno najbardziej rozpoznawalnym produktem są modele z serii Blade.

Jakie wyniki firma osiągnęła w I połowie tego roku w Polsce?

Nie jestem upoważniony do wypowiadania się o liczbach bezwzględnych, ale mogę powiedzieć, że w segmencie terminali osiągnęliśmy około 30 proc. wzrostu sprzedaży względem roku ubiegłego.

W Polsce gros sprzedaży smartfonów realizowana jest przez kanał operatorski. Jak tu wygląda pozycja ZTE?

To prawda. Taka jest specyfika polskiego rynku i producenci muszą się do tego przyzwyczaić chcąc osiągać dobre wyniki sprzedaży w Polsce. ZTE współpracuje ze wszystkimi operatorami działającymi na naszym rynku. Z Orange działamy głównie przy oferowaniu usługi Neostrada, która działa na naszych urządzeniach. W sieciach Plus i Cyfrowym Polsacie posiadamy kilka modemów USB, na których operator świadczy usługę szybkiego dostępu do mobilnego internetu. W ofercie Play z kolei znajduje się w tej chwili kilka naszych smartfonów, dostępnych za symboliczną złotówkę, w przystępnych dla klienta końcowego taryfach.

ZTE na polskim rynku zawarła też umowy z dystrybutorami IT. Co przynosi ta współpraca i z którym dystrybutorem współpracuje się wam najefektywniej?

Dzięki współpracy z lokalnymi dystrybutorami IT, nasza sprzedaż rośnie stabilnie. Dodatkowo,  korzystając z globalnie zdobywanego doświadczenia i wypracowanych rozwiązań,  pomagamy naszym partnerom umacniać  swoje portfolio, dając im szansę korzystania z korporacyjnego know how. Pod koniec zeszłego roku podpisaliśmy umowę z siecią Action na wyłączną dystrybucję naszego flagowego ówcześnie modelu Grand X In. Współpracujemy także z innymi dużymi podmiotami zależnie od segmentu rynku i gamy urządzeń.

Czy mieliście w Polsce w zeszłym roku jakieś hity sprzedażowe?

Było ich kilka. Największy sukces sprzedażowy zanotowaliśmy w segmencie modemów – sprzedaliśmy ich ponad 100 tys. w samym tylko pierwszym kwartale 2013 r. Najlepiej przyjętymi przez rynek modelami okazały się modem MF821 oraz mobilny router MF60. Tradycyjnie dużą popularnością cieszą się urządzenia typu Livebox w sieci Orange.

Czy dostrzegacie jakieś błędy w swej strategii sprzedaży w Polsce i czy zmierzacie coś zmienić w przyszłości?

Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii osiągnęliśmy obecną pozycję na rynku. Jej owocem było na przykład sprzedanie 50 tys. telefonów w ubiegłym roku, a także utrzymanie wysokiej pozycji w segmencie modemów USB (ok. 50 proc.). W przyszłości zamierzamy bardziej skupić się na dotarciu do masowego odbiorcy oraz zaistnieć mocniej w sieciach detalaicznych.

Dziękujemy za rozmowę

Rozmawiał Marek Jaślan

Rpkom.pl: Sądząc po wadze, jaką ZTE przykłada do obecności na takich imprezach jak MWC w Barcelonie, można wnioskować, że firmie zależy na poprawie swej pozycji na rynku w Europie. W Polsce marka jest jednak ciągle stosunkowo mało znana. Dlaczego?

Deng Yuchen: W ujęciu globalnym ZTE jest dobrze znane rynkowi teleinformatycznemu. Świadomość marki jest według nas powiązana z udziałem w rynku, a ściśle rzecz ujmując w jego poszczególnych segmentach. W kanale B2C ta świadomość się zwiększa, dlatego że zaczęliśmy oferować nasze modemy i smartfony w tzw. wolnej sprzedaży, poza ofertą operatorów. Pracujemy w zgodzie z hasłem „to  care how to bring value to our customers”. ZTE coraz mocniej inwestuje w komunikację i budowanie marki w Europie poprzez współpracę z globalnymi liderami jak Qualcomm, Intel, Google, Microsoft, Baidu, Tencent, Mozilla czy Dolby Laboratories.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek