Dlaczego Cisco próbuje sprzedać klientom swój tablet?

Czy aby napić się piwa trzeba kupować browar? Firma Cisco twierdzi, że tak i wprowadziła w tym roku na rynek swój tablet Cisco Cius z systemem Android 2.2, który jest skierowany do segmentu biznesowego

Publikacja: 21.11.2011 09:00

Dlaczego Cisco próbuje sprzedać klientom swój tablet?

Foto: ROL

Artur Czerwinski z Cisco wierzy, że wielu przedsiębiorców w Polsce będzie go wybierać do zastosowań biznesowych zamiast iPada, czy produktów Samsunga.

– iPada zacząłem używać rok temu i próbowałem  wykorzystywać go także w pracy, ale było to uciążliwe. Gdy kilka miesięcy pojawił się Cisco Cius uzyskałem dostęp  funkcjonalności, które dają mi komfort pracy. Tablet automatycznie został wpięty w firmową sieć i mogę z niego np.  wybierać numery telefoniczne do moich współpracowników, mam dostęp do zasobów sieciowych firm. Tablet jest klientem mojego desktopa – zachwala Artur  Czerwinski. Ideą rozwiązania jest bowiem,  by urządzenie  łatwo zintegrować z rozwiązaniami sieciowymi i aplikacjami Cisco.

Projektując urządzenie firma wzięła pod uwagę prognozy mówiące o tym, że w 2013 roku 90 proc. ruchu w sieci będzie generować wideo. Ważący 0,52 kg i mający 7-calowy wyświetlacz Cisco Cius ma wbudowane dwie kamery. Z przodu znajduje się kamera HD, która może być wykorzystywana  podczas wideokonferencji (tablet jest kompatybilny z systemem Cisco TelePresence). Z tyłu natomiast umieszczono kamerę 5-megapikselową.  – Cius doskonale sprawdzi się też w roli wideotelefonu. Generalnie można go łatwo  włączyć w firmową infrastrukturę zintegrowanej komunikacji, wykorzystywać go przy szkoleniach, czy zdalnych spotkaniach biznesowych  – mówi Artur Czerwiński.

Cisco, podobnie jak Apple, stworzyło sklep z aplikacjami dla Ciusa. – Zaletą  AppHQ jest to, że udostępniane tam oprogramowanie  jest sprawdzane i certyfikowane przez Cisco, co daje gwarancję bezpieczeństwa i jakości  – podkreśla Artur Czerwinski.  AppHQ udostępnia użytkownikom także narzędzia programistyczne, co umożliwia firmom tworzenie własnych programów. Administrator ma narzędzia do zdalnego zarządzania urządzeniem, np. blokady dostępu do aplikacji. Za pomocą AppHQ managera każda firma może dodatkowo stworzyć sobie własny sklep, do którego dostęp będą mieć tylko użytkownicy z  konkretnej firmy.

Cisco ustaliło ceną swojego tabletu na poziomie 750 dolarów. Jednak, jak mówi Artur Czerwinski, tak naprawdę jest ona negocjowana z firmami indywidualnie i mogą oni zapłacić mniej, gdy są ważnymi klientami i korzystają z innych rozwiązań Cisco.

W Polsce Cisco wprowadziło swój tablet na rynek we wrześniu, ale do tej pory nie sprzedała ani jednej sztuki urządzenia. Sprzedaż prowadzi przez swych partnerów  Jednak, jak zapewnia Artur Czerwinski, rozmowy pierwszymi klientami są już finalizowane i sprzedaż ma ruszyć. Liczy, że dynamika wzrośnie, kiedy na rynek wejdzie wersja tabletu z obsługą technologii 4G. Obecni bowiem Cius  współpracuje tylko z sieciami WiFi.

– W USA nowa wersja naszego tabletu z obsługą technologii 4G już weszła na rynek. Oferować go będą  m.in. Verizon Wireless i AT&T. Jadę da Stanów i zamierzam sprowadzić taki tablet – mówi Artur Czerwinski . Nie ukrywa, że jego firma chciałby podjąć rozmowy z polskimi operatorami, by oferowały ten tablet klientom biznesowym. Jego zdaniem wyjście przez nich z taką ofertą byłoby  możliwe w połowie przyszłego roku.

Pytanie, czy polskich operatorów uda się  do tego przekonać. Technologiczny serwis internetowy Channleinsider (z grupy Ziff Davis) zaliczył Cisco Ciusa do dziesiątki  technologicznych niewypałów w 2011 roku. – Cisco Cius jest na dobrej drodze, by trafić na śmietnik – konkluduje Channleinsider.

Gaweł Mikołajczyk z Cisco, podczas tegorocznej konferencji Cisco Expo, skrytykował firmę badawczą Gartner, że w swych analizach zaleca klientom, by budowały systemy teleinformatyczne, opierając się na rozwiązaniach kilku firm. – My w  Cisco wyznajemy inną zasadę – stwierdził Gaweł Mikołajczak.  To rzuca trochę światła, gdy szuka się odpowiedzi, dlaczego Cisco zdecydowała się kupić browar, by napić się piwa.

Artur Czerwinski z Cisco wierzy, że wielu przedsiębiorców w Polsce będzie go wybierać do zastosowań biznesowych zamiast iPada, czy produktów Samsunga.

– iPada zacząłem używać rok temu i próbowałem  wykorzystywać go także w pracy, ale było to uciążliwe. Gdy kilka miesięcy pojawił się Cisco Cius uzyskałem dostęp  funkcjonalności, które dają mi komfort pracy. Tablet automatycznie został wpięty w firmową sieć i mogę z niego np.  wybierać numery telefoniczne do moich współpracowników, mam dostęp do zasobów sieciowych firm. Tablet jest klientem mojego desktopa – zachwala Artur  Czerwinski. Ideą rozwiązania jest bowiem,  by urządzenie  łatwo zintegrować z rozwiązaniami sieciowymi i aplikacjami Cisco.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży