I tak stało się właśnie z marką Nike. Odzieżowy gigant kupił właśnie firmę obuwniczą, która produkuje jedynie wirtualne sneakersy. Tak, te buty istnieją tylko cyfrowo. Firma RTFKT, bo o niej mowa, „produkuje” w formie NFT, czyli niewymienialnych, unikatowych tokenów.
RTFKT Studios to innowacyjna spółka, która działa w branży kryptowalut i tworzy cyfrowe kolekcje, łącząc modę, kulturę i gry. Rewolucjonizuje ona branżę odzieżową, czego przykładem może być stworzenie – wspólnie z nastoletnim artystą o pseudonimie FEWOCiOUS – kolekcji prawdziwych sneakersów, ale w połączeniu z wirtualnymi. Firmie udało się sprzedać około 600 par/NFT w ciągu zaledwie sześciu minut, osiągając ponad 3,1 mln dol. przychodu. Startup wspierany jest m.in. przez fundusz Andreessen Horowitz.