I tak stało się właśnie z marką Nike. Odzieżowy gigant kupił właśnie firmę obuwniczą, która produkuje jedynie wirtualne sneakersy. Tak, te buty istnieją tylko cyfrowo. Firma RTFKT, bo o niej mowa, „produkuje” w formie NFT, czyli niewymienialnych, unikatowych tokenów.

RTFKT Studios to innowacyjna spółka, która działa w branży kryptowalut i tworzy cyfrowe kolekcje, łącząc modę, kulturę i gry. Rewolucjonizuje ona branżę odzieżową, czego przykładem może być stworzenie – wspólnie z nastoletnim artystą o pseudonimie FEWOCiOUS – kolekcji prawdziwych sneakersów, ale w połączeniu z wirtualnymi. Firmie udało się sprzedać około 600 par/NFT w ciągu zaledwie sześciu minut, osiągając ponad 3,1 mln dol. przychodu. Startup wspierany jest m.in. przez fundusz Andreessen Horowitz.

Czytaj więcej

Awatar dla każdego. Metaverse epoką równoległych światów

Po akwizycji (jej wartości strony nie ujawniają) użytkownicy w świecie metawersum będą mogli kupować cyfrowe buty Nike/RTFKT, by te stanowiły element odzieży ich awatarów. Ale na tym nie koniec. Prawdopodobnie będzie można kupować gotowe kolekcjonerskie awatary – niedawno RTFKT współpracę w tym zakresie podjął z japońskim projektantem Takashim Murakamim.