Aktualizacja: 11.05.2025 09:19 Publikacja: 14.12.2021 15:44
Foto: materiały prasowe/ NIKE
I tak stało się właśnie z marką Nike. Odzieżowy gigant kupił właśnie firmę obuwniczą, która produkuje jedynie wirtualne sneakersy. Tak, te buty istnieją tylko cyfrowo. Firma RTFKT, bo o niej mowa, „produkuje” w formie NFT, czyli niewymienialnych, unikatowych tokenów.
RTFKT Studios to innowacyjna spółka, która działa w branży kryptowalut i tworzy cyfrowe kolekcje, łącząc modę, kulturę i gry. Rewolucjonizuje ona branżę odzieżową, czego przykładem może być stworzenie – wspólnie z nastoletnim artystą o pseudonimie FEWOCiOUS – kolekcji prawdziwych sneakersów, ale w połączeniu z wirtualnymi. Firmie udało się sprzedać około 600 par/NFT w ciągu zaledwie sześciu minut, osiągając ponad 3,1 mln dol. przychodu. Startup wspierany jest m.in. przez fundusz Andreessen Horowitz.
Firmy coraz częściej wykorzystują VR, aby usprawniać procesy szkoleniowe oraz poprawiać obsługę klienta, a w sek...
Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowa...
Twórca jednego z najpopularniejszych i najstarszych urządzeń Apple ostrzega przed powstającym metawersum, czyli...
Liczymy, że w ciągu dekady w realiach metawersum funkcjonować może nawet do 1 mld ludzi. Mówimy więc o zjawisku...
W świecie metawersum już swoje pozycje okupują nowi „magnaci ziemscy”. Cyfrowe nieruchomości sprzedają się jak c...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas