To wynik o 4 pkt proc. wyższy niż rok wcześniej. Eksperci nie wątpią, że takich zwrotów może przybywać, tym bardziej, że 52 proc. respondentów uznało, iż proces zwrotu był bezproblemowy.
CZYTAJ TAKŻE: Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem
Raport wykazał, że liczba zwrotów rośnie we wszystkich krajach i w każdej kategorii produktowej. Ogółem zwracanych jest przeciętnie jedno na dziesięć zamówień. Zwroty popularne są szczególnie w grupie konsumentów, którzy kupują w sieci regularnie.
Badania przeprowadziła grupa DPD. Wynika z nich, że w grupie tzw. nowych nabywców, czyli tych konsumentów, którzy zaczęli kupować w internecie nie wcześniej niż dwa lata temu, odsetek zwracających wynosi aż 21 proc. Około 16 proc. ankietowanych przyznało, że zwróciło kupiony ostatnio produkt.
CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety