Reklama

Sklepy online mają problem. Zalewają je zwroty

Masowo zwracamy e-zakupy. Według najnowszego badania „Barometr E-shopper 2018”, przybywa internautów, którzy odsyłają towary kupione online. W ub. r. na ten krok zdecydował się co 10 europejski konsument.

Publikacja: 28.03.2019 13:07

Sklepy online mają problem. Zalewają je zwroty

Foto: Adobe Stock

To wynik o 4 pkt proc. wyższy niż rok wcześniej. Eksperci nie wątpią, że takich zwrotów może przybywać, tym bardziej, że 52 proc. respondentów uznało, iż proces zwrotu był bezproblemowy.

CZYTAJ TAKŻE: Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem

Raport wykazał, że liczba zwrotów rośnie we wszystkich krajach i w każdej kategorii produktowej. Ogółem zwracanych jest przeciętnie jedno na dziesięć zamówień. Zwroty popularne są szczególnie w grupie konsumentów, którzy kupują w sieci regularnie.

Badania przeprowadziła grupa DPD. Wynika z nich, że w grupie tzw. nowych nabywców, czyli tych konsumentów, którzy zaczęli kupować w internecie nie wcześniej niż dwa lata temu, odsetek zwracających wynosi aż 21 proc. Około 16 proc. ankietowanych przyznało, że zwróciło kupiony ostatnio produkt.

CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety

Reklama
Reklama

– Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw i w związku z tym chętnie korzystają z możliwości odesłania zamówionego towaru bez podawania przyczyny. Dla e-sklepów zwroty powinny być okazją do interakcji z nabywcą i usprawnienia procesu w taki sposób, aby był on postrzegany jako łatwy i wygodny – komentuje Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Biznes Ludzie Startupy
Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama