Z systemów AI polskiego startupu korzysta już ponad ćwierć setki krajowych i zagranicznych przedsiębiorstw, jak Whirlpool, Solaris, Lotte Wedel, Dr Irena Eris, czy Michelin. – Pandemia sprawiła, iż transformacja cyfrowa w zakładach produkcyjnych nabrała rozpędu. Tylko te firmy, które potrafią szybko reagować na zmieniające się warunki, wygrają w nowych realiach biznesowych – mówi Adam Komarnicki, prezes Indoorway, który wcześniej pomagał rozwijać trzy startupy, w tym w Chile i Brazylii, a także pracował w funduszu venture capital.
Jak podkreśla, bez rzeczywistych danych o procesach związanych z produkcją trudno tę walkę wygrać. – Naszym celem jest dostarczenie takiego rozwiązania, które pomoże zakładom poprawiać konkurencyjność i osiągnąć korzyści – zaznacza.
Działająca od 2017 r. w obszarze przemysłu 4.0 spółka Indoorway tworzy system, który ma przekazywać użytkownikom wartościowe rekomendacje w sposób automatyczny i na podstawie dużej ilości wysokiej jakości danych. Dziś jej rozwiązania pozwalają na dokładne pomiary lokalizacji oraz analizę ruchu różnego rodzaju zasobów zaangażowanych w procesy produkcji oraz logistyki wewnętrznej, takich jak wózki widłowe, wózki autonomiczne, narzędzia, półprodukty czy wyroby gotowe, ale też i pracownicy. Urządzenia pomiarowe zostały zainstalowane do tej pory na ponad 200 tys. mkw. powierzchni produkcyjnej i magazynowej. Dzięki systemom AI analizowana jest w efekcie wydajność pracy zarówno ludzi, jak i pociągów logistycznych, suwnic czy kontenerów. W startupie przekonują, że zastosowanie algorytmów sztucznej inteligencji w odniesieniu do danych lokalizacyjnych oraz danych pochodzących z komplementarnych sensorów, pozwolą na automatyczne wykrywanie wszelkich anomalii oraz określanie trendów w procesach produkcji oraz logistyki wewnętrznej. Na tej podstawie AI ma następnie rekomendować konkretne działania optymalizujące.
Czytaj więcej
Spółka Spacelift, która automatyzuje zarządzanie serwerami w chmurze, zdobyła od inwestorów blisko 60 mln zł. Pieniądze do startupu popłynęły m.in. od funduszu Insight Partners z USA.
Polski system do pomiaru lokalizacji i analizy ruchu, oparty na technologii Ultra WideBand (UWB), przyciągnął kilka tygodni temu inwestora – startup pozyskał 4 mln zł od Adama Rudowskiego, generalnego partnera funduszu Level2 Ventures. Ale na tym nie koniec – grant w wysokości 7,2 mln zł spółce przyznało również Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Pieniądze te mają pomóc w ekspansji na Starym Kontynencie i wyjściu dalej w świat, a także wesprzeć dalszy rozwój systemu, który jest pierwszym nad Wisłą rozwiązaniem AI umożliwiającym zaawansowaną analizę danych o ruchu zasobów firm produkcyjnych.