Najbardziej popularne kulinarne dzieła z materiałów wideo na TikToku trafią więc na nasze stoły. W tej sprawie spółka koncernu ByteDance nawiązał współpracę z Virtual Dining Concepts (VDC) – donosi Bloomberg.

Nowa usługa ma być dostępna tylko w dostawach, a potrawy będą specjalnie przygotowywane na zamówienie użytkowników TikTok Kitchens. Na razie niektóre z najmodniejszych z przepisów pojawiających się w aplikacji mają być oferowane w USA. TikTok i VDC zaserwują taką możliwość w ok. 300 lokalizacjach. Ale na tym obie firmy nie chcą poprzestać, bowiem plan zakłada, że do końca przyszłego roku sieć restauracji przygotowujących i dostarczających dla TikTok Kitchens ma sięgać już 1 tys. lokalizacji. Przygotowywane w restauracjach posiłki dla fanów TikToka będą tworzone przez specjalnie przeszkolonych pracowników, na bazie przepisów pojawiających się w materiałach wideo w tej chińskiej apce. Potrawy z dostawą będą też pakowane w dedykowane opakowania TikToka.

W menu mają znaleźć się np. makaron z zapiekaną fetą, smażona kukurydza oraz burgery. Zestaw dań będzie jednak zmieniany co kwartał bazując na tym, czego internauci wyszukują najczęściej na platformie. Twórcy kulinarnych filmów, na bazie których działalności komponowane będzie menu, mają otrzymywać od TikToka gratyfikację.