Reklama
Rozwiń

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje e-spotkania

Na mapie rodzimych start-upów pojawił się nowy gracz – SmartyMeet. Spółka sięga po wirtualnego asystenta, który ma usprawnić wideorozmowy online.

Publikacja: 16.08.2022 10:33

Zespół start-upu SmartyMeet opracował unikalnego wideobota

Zespół start-upu SmartyMeet opracował unikalnego wideobota

Foto: SmartyMeet

SmartyMeet to nowy projekt zespołu, który stoi za sukcesem Synthrone, cenionej na rynku FMCG i beauty platformy narzędzi do automatyzacji procesów w handlu elektronicznym. Po sprzedaży spółki holdingowi Brand New Galaxy (BNG obecnie należy do Stagwell Group) i na fali hossy rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) Sławomir Kroczak, Rafał Fic oraz Monika Wyszyńska budują rozwiązanie usprawniające efektywność spotkań w sieci – asystenta AI o nazwie Boe (czyt. Boł).

Bot staje się członkiem zespołu

Kroczak, Wyszyńska i Fic w tym roku założyli nowy start-up – SmartyMeet. Ma on oferować rozwiązania dla tak popularnych w ostatnim czasie e-spotkań. To właśnie zadanie dla innowacyjnego asystenta AI. Boe ma wesprzeć uczestników wideorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce. W warszawskim start-upie tłumaczą, że Boe uczestniczy w spotkaniu online jako doradca, tłumacz, a także wsparcie techniczne będące zintegrowane m.in. z bazą wiedzy klienta.

Czytaj więcej

Hulajnoga z Mielca rusza w świat. Na celowniku Australia i Nowa Zelandia

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Microsoft, wraz z wybuchem pandemii o 148 proc. wzrósł czas spędzany przez pracowników na całym świecie na wirtualnych spotkaniach. Coraz częściej mówi się o tzw. zoom fatigue, czyli zmęczeniu uczestnictwem w wideorozmowach, wynikającym ze wzrostu intensywności cyfrowej dnia pracy, jak również konieczności jednoczesnego rozmawiania, tworzenia notatek i wyszukiwania informacji w bazach wiedzy o produktach i procesach. W efekcie notatki stworzone po spotkaniach często nie oddają tego, co zostało powiedziane, a pracownicy odczuwają obniżoną koncentrację i frustrację. Tu pomocne mają być rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Jak wskazuje Kroczak, Boe staje się członkiem zespołu i odciąża go m.in., przełamując bariery językowe podczas wideorozmów, pełniąc funkcję lektora i jednocześnie tworząc notatki ze spotkań, które są automatycznie przesyłane do własnego systemu CRM. Boe podpowie też, czy poruszyliśmy wszystkie istotne kwestie na spotkaniu zawarte w tzw. playbooku sprzedażowym oraz wyszuka i zaklasyfikuje w wypowiedzi słowa naznaczone emocjonalnie: zarówno te pozytywne, jak i negatywne.

Ambitne plany ekspansji

Innowacyjne narzędzie z zakresu technologii IVA (intelligent virtual assistant) to dzieło Kroczaka i Fica. Pierwszy jest głównym udziałowcem spółki. Ma 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami IT, w szczególności w e-commerce. Zanim zajął się tworzeniem asystenta AI w ramach SmartyMeet, założył i zarządzał Synthrone. To właśnie tam, wspólnie z Ficem, zbudował narzędzia do przetrzymywania i dostarczania treści wspierającej e-handel.

Plany twórców SmartyMeet są ambitne. W perspektywie kilku miesięcy zamierzają wejść na rynek brytyjski i zintegrować swój system z globalnym dostawcą systemu CRM.Co więcej, firma szykuje się do rozpoczęcia rundy inwestycyjnej. – Chatnoty już na dobre zadomowiły się w naszej cyfrowej rzeczywistości, a zatem już czas, aby do gry weszły wideoboty, takie właśnie jak Boe. Technologicznie jesteśmy na to gotowi – zapowiada Sławomir Kroczak.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku