SmartyMeet to nowy projekt zespołu, który stoi za sukcesem Synthrone, cenionej na rynku FMCG i beauty platformy narzędzi do automatyzacji procesów w handlu elektronicznym. Po sprzedaży spółki holdingowi Brand New Galaxy (BNG obecnie należy do Stagwell Group) i na fali hossy rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) Sławomir Kroczak, Rafał Fic oraz Monika Wyszyńska budują rozwiązanie usprawniające efektywność spotkań w sieci – asystenta AI o nazwie Boe (czyt. Boł).

Bot staje się członkiem zespołu

Kroczak, Wyszyńska i Fic w tym roku założyli nowy start-up – SmartyMeet. Ma on oferować rozwiązania dla tak popularnych w ostatnim czasie e-spotkań. To właśnie zadanie dla innowacyjnego asystenta AI. Boe ma wesprzeć uczestników wideorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce. W warszawskim start-upie tłumaczą, że Boe uczestniczy w spotkaniu online jako doradca, tłumacz, a także wsparcie techniczne będące zintegrowane m.in. z bazą wiedzy klienta.

Czytaj więcej

Hulajnoga z Mielca rusza w świat. Na celowniku Australia i Nowa Zelandia

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Microsoft, wraz z wybuchem pandemii o 148 proc. wzrósł czas spędzany przez pracowników na całym świecie na wirtualnych spotkaniach. Coraz częściej mówi się o tzw. zoom fatigue, czyli zmęczeniu uczestnictwem w wideorozmowach, wynikającym ze wzrostu intensywności cyfrowej dnia pracy, jak również konieczności jednoczesnego rozmawiania, tworzenia notatek i wyszukiwania informacji w bazach wiedzy o produktach i procesach. W efekcie notatki stworzone po spotkaniach często nie oddają tego, co zostało powiedziane, a pracownicy odczuwają obniżoną koncentrację i frustrację. Tu pomocne mają być rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Jak wskazuje Kroczak, Boe staje się członkiem zespołu i odciąża go m.in., przełamując bariery językowe podczas wideorozmów, pełniąc funkcję lektora i jednocześnie tworząc notatki ze spotkań, które są automatycznie przesyłane do własnego systemu CRM. Boe podpowie też, czy poruszyliśmy wszystkie istotne kwestie na spotkaniu zawarte w tzw. playbooku sprzedażowym oraz wyszuka i zaklasyfikuje w wypowiedzi słowa naznaczone emocjonalnie: zarówno te pozytywne, jak i negatywne.

Ambitne plany ekspansji

Innowacyjne narzędzie z zakresu technologii IVA (intelligent virtual assistant) to dzieło Kroczaka i Fica. Pierwszy jest głównym udziałowcem spółki. Ma 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami IT, w szczególności w e-commerce. Zanim zajął się tworzeniem asystenta AI w ramach SmartyMeet, założył i zarządzał Synthrone. To właśnie tam, wspólnie z Ficem, zbudował narzędzia do przetrzymywania i dostarczania treści wspierającej e-handel.

Plany twórców SmartyMeet są ambitne. W perspektywie kilku miesięcy zamierzają wejść na rynek brytyjski i zintegrować swój system z globalnym dostawcą systemu CRM.Co więcej, firma szykuje się do rozpoczęcia rundy inwestycyjnej. – Chatnoty już na dobre zadomowiły się w naszej cyfrowej rzeczywistości, a zatem już czas, aby do gry weszły wideoboty, takie właśnie jak Boe. Technologicznie jesteśmy na to gotowi – zapowiada Sławomir Kroczak.