Reklama
Rozwiń

Recepcjoniści znikną z hoteli. Bot wie wszystko i nigdy się nie męczy

Całodobowy portier, który nigdy się nie męczy i potrafi komunikować się z gośćmi w ich ojczystym języku, a także udzielać natychmiastowych odpowiedzi na pytania o usługi dodatkowe – to dla wielu hoteli rozwiązanie na wagę złota.

Aktualizacja: 15.10.2023 14:18 Publikacja: 03.10.2023 07:37

Recepcjoniści będą znikać z hoteli. Eksperci nie mają wątpliwości, że wkrótce zastąpi ich cyfrowy ko

Recepcjoniści będą znikać z hoteli. Eksperci nie mają wątpliwości, że wkrótce zastąpi ich cyfrowy konsjrż

Foto: AdobeStock

Żaden pracownik recepcji nie ma takich zdolności, ale dzięki botom hotelowy biznes wchodzi na nowy poziom. Chodzi nie tylko o oszczędności czy wygodę, ale i sprostanie wyzwaniu braku rąk do pracy (według szacunków McKinsey aż 87 proc. hoteli boryka się z poważnymi problemami kadrowymi).

Cyfrowy konsjerż to nie jest wcale futurystyka – Easyway, start-up z Tel Awiwu, uruchomił pierwszą na świecie recepcjonistkę AI. Narzędzie, oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, łączy popularną platformę ChatGPT z własnym rozwiązaniem AI – nie tylko obsługuje gości, ale może także zapewnić hotelarzom informacje umożliwiające przewidywanie zachowań klientów i podejmowanie decyzji kadrowych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku