Reklama
Rozwiń

Polska może być mocna w sztucznej inteligencji. Rzuciły się na nią start-upy

Już aż jedna trzecia młodych, innowacyjnych firm w naszym kraju rozwija biznes na podstawie sztucznej inteligencji. Do spółek z tej branży popłynęło ponad 120 mln euro – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 07.12.2023 03:32

Polskie firmy coraz częściej korzystają ze sztucznej inteligencji. Naukowcy z Uniwersytetu SWPS post

Polskie firmy coraz częściej korzystają ze sztucznej inteligencji. Naukowcy z Uniwersytetu SWPS postanowili sprawdzić, czy będziemy wykonywać jej polecenia. Eksperyment wykazał, że może tak być

Foto: SWPS

Na globalnej mapie projektów AI próżno szukać przedsięwzięć z Polski – choć mamy masę talentów w tej branży, a w kluczowych firmach tego sektora na świecie, jak OpenAI czy Google, pracują nasi rodacy, dotąd nie wykorzystaliśmy tego potencjału. Czy rodzime start-upy mogą zmienić ten niekorzystny obraz? Dane pokazują, iż w sektorze sztucznej inteligencji nad Wisłą widać wzmożony ruch, ale czy stoją za nim faktyczne nowatorskie projekty i osiągnięcia w zakresie zaawansowanych algorytmów, czy chodzi wyłącznie o działania marketingowe i płynięcie na fali popularności botów – na razie na te pytania ciężko odpowiedzieć.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku