Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie

Czeski start-up wdraża rozwiązanie, które pozwoli dostosować treści online do konkretnych lokalizacji i warunków kulturowych oraz społecznych. Teraz chce pomóc w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Publikacja: 29.04.2024 22:16

Ponad 52 proc. stron w sieci jest po angielsku. Localazy chce dać równy dostęp do treści online

Ponad 52 proc. stron w sieci jest po angielsku. Localazy chce dać równy dostęp do treści online

Foto: adobestock

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji stały się dobrem powszechnym, rzeczywistość jest inna. Choć możliwość korzystania ze świata online ma ponad 5 mld ludzi, to aż ponad połowa dostępnych tam treści jest w języku angielskim. A to język ojczysty dla mniej niż ledwie 400 mln mieszkańców naszej planety. To stanowi ogromne wyzwanie. Bariera językowa, ale też kulturowa i społeczna, w kontekście biznesowym, ogranicza możliwości ekspansji wielu firm chcących dotrzeć do międzynarodowych klientów. Zmienić chce to Localazy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku