Polska AI wzbudziła kontrowersje i podbiła Amerykę. Firma z astronomiczną wartością

Inwestorzy wpompowali w firmę ElevenLabs, która tworzy syntetyczne głosy trudne do odróżnienia od naturalnych, kolejne setki milionów dolarów, a jej wycena wynosi już ponad 3 mld dol. Triumfalny pochód przez USA wciąż trwa.

Publikacja: 26.01.2025 00:57

Technologia rozwijana przez start-up, dostępna za pośrednictwem interfejsu API, sprawia, że treści c

Technologia rozwijana przez start-up, dostępna za pośrednictwem interfejsu API, sprawia, że treści cyfrowe są powszechnie dostępne, w dowolnym języku i z dowolnym głosem brzmiącym bardzo naturalnie

Foto: AdobeStock

Start-up rodem z Polski, choć obecnie z siedzibą w Nowym Jorku, zamknął rundę finansowania o wartości 250 milionów dolarów – poinformował TechCrunch, powołując się na swoje źródła. Według informacji serwisu rundę prowadził ICONIQ Growth. Andreessen Horowitz, jeden z głównych inwestorów w wartej 80 mln dolarów rundzie ze stycznia 2024 oku. Od tego czasu wartość spółki, która stała się wówczas formalnie pierwszym polskim jednorożcem (start-up o wartości co najmniej 1 ml dol.), potroiła się i mieści się w przedziale 3-3,3 mld dol. Polskie korzenie mają jeszcze tylko dwa jednorożce – Docplanner (łączy pacjentów z lekarzami) i Booksy (umożliwia zdalne rezerwacje m.in. u fryzjera czy kosmetyczki).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji
Biznes Ludzie Startupy
Kelner czy bot? Dzięki AI polska firma odmienia gastronomię
Biznes Ludzie Startupy
Teraz to boty szukają leków. Wielka szansa dla Polski
Biznes Ludzie Startupy
Koniec krwawych diamentów i kradzieży? Polska firma namiesza w świecie jubilerów
Biznes Ludzie Startupy
Polskie firmy są bliskie stworzenia przełomowych leków. Ale jest przeszkoda
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”