Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Za to aż trzy czwarte z nas uznaje, że sprzęt komputerowy, AGD i RTV jest bardziej awaryjny niż 10 lat temu.

Publikacja: 27.12.2018 21:24

Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Foto: cyfrowa.rp.pl

Takie są wyniki badania zleconego przez AXA Partners. Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2%) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1%) nawet dwa lub trzy.

Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji – tak uważa aż 51,9 proc. badanych. – Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezwodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność – komentuje Paweł Zieliński, menedżer ds. elektroniki konsumenckiej w AXA Partners.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Gadżety
Tani iPhone trafia do sklepów. Wielka nadzieja dla słabnącej sprzedaży Apple
Gadżety
Samsung szykuje bat na iPhone'a? To będzie starcie gigantów
Gadżety
Wielki sukces inteligentnych pierścieni. Tę technologię pokochały gwiazdy
Gadżety
Pielucha dla heavymetalowców wyprzedała się w 24 godziny. Idealna na koncert
Gadżety
Ekran na całą ścianę. Jak telewizory XXL podbijają polskie domy
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce