Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Za to aż trzy czwarte z nas uznaje, że sprzęt komputerowy, AGD i RTV jest bardziej awaryjny niż 10 lat temu.

Takie są wyniki badania zleconego przez AXA Partners. Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2%) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1%) nawet dwa lub trzy.

Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji – tak uważa aż 51,9 proc. badanych. – Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezwodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność – komentuje Paweł Zieliński, menedżer ds. elektroniki konsumenckiej w AXA Partners.

Jego zdaniem zamiast godzić się z wydatkami związanymi z naprawą lub wymianą sprzętu AGD, RTV czy komputerowego w przypadku awarii po wygaśnięciu gwarancji, można się ubezpieczyć.

W ofercie ubezpieczycieli można znaleźć specjalne polisy pokrywające koszty naprawy lub wymiany urządzeń po wygaśnięciu gwarancji producenta, zarówno gdy sprzęt po prostu się zepsuje, jak i w wyniku przypadkowych uszkodzeń mechanicznych czy przepięć w sieci elektrycznej.

Takie polisy cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Potwierdzają to wyniki badania AXA Partners. Zdecydowana większość ankietowanych (59,9 proc.) udzieliła pozytywnej odpowiedzi na pytanie o chęć skorzystania z odpłatnego przedłużenia gwarancji na elektronikę w momencie zakupu urządzenia.

Najchętniej „przedłużoną gwarancją” Polacy objęliby: sprzęt AGD – 56 proc. wskazań; komputer i laptop – 54,4 proc.; sprzęt RTV – 43,8 proc.; oraz smartfony – 33,4 proc.

Nie są to jednak usługi tanie. Koszt rocznego ubezpieczenia od ryzyka awarii wynosi ok. 10 proc. ceny urządzenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W inteligentnych ekranach drzemie przyszłość handlu detalicznego

Tradycyjne sklepy w rywalizacji z e-commerce muszą coraz częściej sięgać po innowacyjne rozwiązania i ...

„100 innowacji stulecia”. Polscy wizjonerzy komputerów

Jacek Trzmiel, Jan Czochralski, Jacek Karpiński czy Witold Lipski – to innowatorzy, którzy wyprzedzali ...

Drony, które ratują życie

Kiedy Amazon, czy Google testują dostawy posiłków czy zakupów za pomocą dronów, kalifornijski startup ...

Wkrótce się zapchamy. Ludzkie DNA zastąpi serwery

Za cztery lata skończy się nam miejsce na dane – ostrzegają eksperci. Ilość informacji, ...

W tym roku sprzeda się znacznie mniej smartfonów

Mimo licznych premier i ciekawych rozwiązań jak smartfony ze składanymi ekranami rynek tych urządzeń ...

Naukowcy odtworzyli klucz na bazie dźwięku. Włamywacze zacierają ręce

Otwieranie zamków nigdy nie było tak proste. Badacze z Narodowego Uniwersytetu w Singapurze odkryli ...