Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Za to aż trzy czwarte z nas uznaje, że sprzęt komputerowy, AGD i RTV jest bardziej awaryjny niż 10 lat temu.

Takie są wyniki badania zleconego przez AXA Partners. Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2%) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1%) nawet dwa lub trzy.

Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji – tak uważa aż 51,9 proc. badanych. – Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezwodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność – komentuje Paweł Zieliński, menedżer ds. elektroniki konsumenckiej w AXA Partners.

Jego zdaniem zamiast godzić się z wydatkami związanymi z naprawą lub wymianą sprzętu AGD, RTV czy komputerowego w przypadku awarii po wygaśnięciu gwarancji, można się ubezpieczyć.

W ofercie ubezpieczycieli można znaleźć specjalne polisy pokrywające koszty naprawy lub wymiany urządzeń po wygaśnięciu gwarancji producenta, zarówno gdy sprzęt po prostu się zepsuje, jak i w wyniku przypadkowych uszkodzeń mechanicznych czy przepięć w sieci elektrycznej.

Takie polisy cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Potwierdzają to wyniki badania AXA Partners. Zdecydowana większość ankietowanych (59,9 proc.) udzieliła pozytywnej odpowiedzi na pytanie o chęć skorzystania z odpłatnego przedłużenia gwarancji na elektronikę w momencie zakupu urządzenia.

Najchętniej „przedłużoną gwarancją” Polacy objęliby: sprzęt AGD – 56 proc. wskazań; komputer i laptop – 54,4 proc.; sprzęt RTV – 43,8 proc.; oraz smartfony – 33,4 proc.

Nie są to jednak usługi tanie. Koszt rocznego ubezpieczenia od ryzyka awarii wynosi ok. 10 proc. ceny urządzenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Specjalny plaster zastąpi pobieranie krwi strzykawką

Zespół naukowców z londyńskiego Imperial College opracowali czujnik monitorujący reakcje organizmu pacjenta na podawany ...

Wunderwaffe na katar i kaszel. Amazon rozprawi się z przeziębieniami

„Projekt Gesundheit” pod takim kryptonimem, w ścisłej tajemnicy, amerykański koncern z branży e-commerce prowadzi ...

Związkowcy w USA protestują: Google zwalnia i przenosi do Polski

Amerykańscy związkowcy zarzucają koncernowi internetowemu łamanie prawa i nielegalne zwolnienia, których celem jest przenoszenie ...

Jadwiga Emilewicz: Polski eksport cyfrowy jest zbyt mały

Polska może dużo zyskać na rozwijaniu cyfrowego eksportu. Mamy się czym chwalić  – mówi ...

Raport NASK: Hakerzy będą coraz groźniejsi

Im biznes czy administracja będą częściej korzystać z internetu, tym łatwiej mogą się zetknąć ...

Wynajem domu to za mało. Airbnb wchodzi w transport

Airbnb jak Uber? Najpopularniejszy serwis wynajmu mieszkań i domów chce wprowadzić strategiczne zmiany. Platforma, ...