Na tym eksplodującym rynku Chińczycy pobili Apple

Rynek wearables, czyli technologii ubieralnych, gwałtownie rośnie. Motorem wzrostu nie są takie korporacje jak Apple czy Samsung: to chińskie Xiaomi odpowiada za ten entuzjazm.

Publikacja: 19.12.2019 19:49

Na tym eksplodującym rynku Chińczycy pobili Apple

Foto: Bloomberg

12,2 mln – tyle urządzeń Xiaomi wysłano z firmowych magazynów do odbiorców w III kwartale 2019 r. W ten sposób udział chińskiej spółki w rynku wearables urósł rok do roku aż o 74 proc. Globalny rynek ma się równie dobrze, bo między III kwartałem 2018 i III kwartałem 2019 r. zwiększył się o 65 proc. Najwięcej z tego tortu wykroiło sobie właśnie Xiaomi: aż 27 proc. rynku należy do niego. Z kolei na drugim miejscu znalazł się Apple, które posiada 15 proc. udziałów. Czołówkę zamyka Huawei, który do lidera traci ponaddwukrotnie, z 13 proc. udziału w rynku. Łącznie w III kwartale na rynku pojawiło się 45,5 mln nowych urządzeń.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Gadżety
Które gadżety podbiją świat w 2025 roku? Już nie smartwatche. Okulary i pierścienie
Gadżety
Drugie życie starych telefonów. Jak na nich zarobić albo kreatywnie wykorzystać
Gadżety
Takiego Kindle'a jeszcze nie było. Kolorowy ekran i sztuczna inteligencja
Gadżety
W tych miejscach używa się pagerów. Które jeszcze stare gadżety wracają do łask?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gadżety
Japończycy znów atakują z Tamagotchi. Kultowy gadżet podbija Europę