Na tym eksplodującym rynku Chińczycy pobili Apple

Rynek wearables, czyli technologii ubieralnych, gwałtownie rośnie. Motorem wzrostu nie są takie korporacje jak Apple czy Samsung: to chińskie Xiaomi odpowiada za ten entuzjazm.

Publikacja: 19.12.2019 19:49

Na tym eksplodującym rynku Chińczycy pobili Apple

Foto: Bloomberg

12,2 mln – tyle urządzeń Xiaomi wysłano z firmowych magazynów do odbiorców w III kwartale 2019 r. W ten sposób udział chińskiej spółki w rynku wearables urósł rok do roku aż o 74 proc. Globalny rynek ma się równie dobrze, bo między III kwartałem 2018 i III kwartałem 2019 r. zwiększył się o 65 proc. Najwięcej z tego tortu wykroiło sobie właśnie Xiaomi: aż 27 proc. rynku należy do niego. Z kolei na drugim miejscu znalazł się Apple, które posiada 15 proc. udziałów. Czołówkę zamyka Huawei, który do lidera traci ponaddwukrotnie, z 13 proc. udziału w rynku. Łącznie w III kwartale na rynku pojawiło się 45,5 mln nowych urządzeń.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Gadżety
Ten sprzęt Apple może być hitem. Polacy w światowej czołówce
Gadżety
Samsung podsumował 2024 rok. Utrzymał pozycję globalnego lidera rynku telewizorów
Gadżety
To miał być rewolucyjny gadżet. Tysiące klientów nie odzyskają pieniędzy
Gadżety
„Tani" iPhone trafia do sklepów. Wielka nadzieja dla słabnącej sprzedaży Apple
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Gadżety
Samsung szykuje bat na iPhone'a? To będzie starcie gigantów