Eksperci twierdzą, że kategoria ta, która odpowiada za ok. 17 proc. sprzedaży w całym segmencie, zyskuje dzięki nowym technologiom. Wskazują na aktualne trendy: możliwość połączenia z internetem oraz komunikowania się urządzeń między sobą. – W sprzęcie do gotowania przeszliśmy drogę od prostych palników gazowych do zaawansowanych płyt indukcyjnych. Wielu do dziś gotuje na gazie, ale najnowszej generacji płyty mają już technologie sterowania płomieniem i dodatkowe systemy bezpieczeństwa – mówi Krzysztof Nagodziński, dyrektor sprzedaży w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
CZYTAJ TAKŻE: Telewizory OLED szybko tanieją
Cała kategoria AGD w naszym kraju to sektor wyceniany na 10,2 mld zł. Jego niewielką część stanowi małe AGD. W 2018 r. kupiliśmy takie urządzenia za 2,5 mld zł, co oznacza wzrost aż o 13 proc. Popyt w Polsce był zatem sporo wyższy niż globalna średnia. Na świecie sprzedaż małego AGD osiągnęła wartość około 86 mld euro i była o 7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Z danych GfK wynika, że motorem napędowym były rynki regionu Azji i Pacyfiku, gdzie odnotowano 13-proc. skok. Znacząco sprzedaż wzrosła również w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Turcji i Afryce – o 10 proc. Dla porównania w Europie było to już 7 proc., zaś w Ameryce Płn. doszło nawet do spadku zainteresowania tą kategorią o 2 proc.
W Polsce liderem wzrostów okazały się ekspresy do kawy. W 2018 r. kupiliśmy aż o 46 proc. więcej tego typu urządzeń niż w 2017 r.
Na świecie wśród najszybciej rosnących kategorii były m.in. odkurzacze. W Polsce liderem wzrostów okazały się ekspresy do kawy. W 2018 r. kupiliśmy aż o 46 proc. więcej tego typu urządzeń niż w 2017 r.
CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy droższy sprzęt AGD