Reklama

Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Za to aż trzy czwarte z nas uznaje, że sprzęt komputerowy, AGD i RTV jest bardziej awaryjny niż 10 lat temu.

Publikacja: 27.12.2018 21:24

Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Foto: cyfrowa.rp.pl

Takie są wyniki badania zleconego przez AXA Partners. Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2%) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1%) nawet dwa lub trzy.

Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji – tak uważa aż 51,9 proc. badanych. – Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezwodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność – komentuje Paweł Zieliński, menedżer ds. elektroniki konsumenckiej w AXA Partners.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gadżety
Apple ogłasza koniec barier językowych. Ale to Polacy byli pierwsi
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Gadżety
Polacy kupią iPhone'a 17? Na razie na potęgę szukają „starego” modelu
Gadżety
Polacy zaskoczyli. Choć nowy iPhone nadchodzi, wolą starszy model
Gadżety
Google z nowymi smartfonami AI. Koncern zaskoczył składanym urządzeniem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gadżety
Apple szykuje szklaną rewolucję. Wyciekł niezwykły projekt iPhone'a
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama