Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.07.2025 02:27 Publikacja: 30.01.2023 19:05
Wyraźnie rozwija się kategoria OLED i MiniLED, a także telewizorów o przekątnych 75 cali i większych
Foto: Bloomberg
Polacy kupują rocznie ok. 2 mln sztuk telewizorów, a rynek wart jest ponad 5 mld zł. 2022 r. dał sektorowi wiele powodów do zadowolenia. Z danych GfK Polonia, które opisujemy jako pierwsi, wynika, że ilościowo rynek spadł o 1,4 proc., ale w czwartym kwartale już o 19,8 proc. Wartościowo zaś skurczył się w całym roku o 3,1 proc., a w ostatnim kwartale o 21,5 proc. – Jeżeli spojrzymy na czwarty kwartał przez pryzmat wielkości odbiorników, to te o najpopularniejszych przekątnych zanotowały spadek sprzedaży, oprócz 39–40 cali ze wzrostem o 11,6 proc. oraz 85-cali ze wzrostem o 20,2 proc. – mówi Wiesław Peché, starszy analityk GfK. – Udziały tych wielkości w rynku w czwartym kwartale są niewielkie i wynoszą odpowiednio 5 i 1 proc. – dodaje.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Koncern z logo nadgryzionego jabłka przygotowuje się do wejścia na rynek z nową kategorią produktową. Choć oficj...
realme odkryło karty. We wtorek w Paryżu światło dzienne ujrzał smartfon realme GT 7 Dream Edition, będący efekt...
Nieużywane telewizory, radioodbiorniki czy smartfony trzymane przez Polaków są warte aż 112 mld zł. To dwa razy...
Apple planuje rewolucję w smartwatchach - wynika z informacji, które wyciekły z firmy. Inteligentne zegarki miał...
Do premiery iPhone’ów 17 jeszcze daleko, ale w sieci pojawia się coraz więcej nieoficjalnych informacji na temat...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas