Najbogatszy Azjata tworzy spożywczego Ubera. Cios w Amazona

Dhiraj Singh/Bloomberg

Hinduski miliarder Mukesh Ambani najpierw zdetronizował Jacka Ma, właściciela Alibaby na pozycji najbogatszego Azjaty, a teraz rzuca rękawicę Jeffowi Bezosowi i jego Amazonowi.

Pochodzący z Indii biznesmen Mukesh Ambani, a obecnie także e-rezydent Estonii, w 2018 roku został uznany za najbogatszego Azjatę, odbierając ten tytuł Jackowi Ma, założycielowi chińskiej grupy Alibaba. Okazało się, że Mukesh Ambani mierzy znacznie wyżej i chce pokonać również największy sklep internetowy na świecie Amazon.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon znów nie zapłaci podatków. Jak oni to robią?

Koncern Reliance Industries kontrolowany przez Mukesha Ambani uruchomił właśnie platformę JioMart, która ma stanowić w Indiach poważną konkurencję dla amerykańskiego giganta. E-sklep ma sprzedawać artykuły spożywcze, oferując „darmową i ekspresową dostawę” – donosi BBC.

JioMart zawiera na razie 50 tys. produktów spożywczych, które klienci mogą zamówić do domu. Aplikacja jest o tyle innowacyjna, że w odróżnieniu od swojej największej konkurencji łączy lokalne sklepy z klientami, zamiast samodzielnie dostarczać towary z magazynów. Można więc powiedzieć, że będzie działać raczej jak spożywczy Uber, dając szansę mniejszym sklepom do korzystania z internetowego kanału sprzedaży.

CZYTAJ TAKŻE: Po lotniczych Amazon rozpoczął sprzedaż biletów do kin

Nowa platforma Mukesha Ambani ma wielkie szanse na powodzenie, ponieważ jego koncern Reliance Industries posiada już ogromną bazę klientów korzystających z urządzeń mobilnych, a rynek spożywczy w Indiach kwitnie wraz z dużym wzrostem populacji. Póki co jedzenie i napoje online kupuje zaledwie 0,15 proc. obywateli Indii i wartość rynku szacowana jest na 870 mln dol. rocznie. Prognozy są jednak bardzo dobre i analitycy oczekują, że sprzedaż wzrośnie do 14,5 mld dol. w 2023 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek

Hindusi bowiem coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań i Ambani nie ma wątpliwości, że jego nowa aplikacja błyskawicznie zyska na popularności, a jej zyski pobiją niebawem te osiągane w Indiach przez Amazona. Możliwe, że na rynku krajowym się nie skończy i JioMart zacznie działać również za granicą.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ruszają państwowe e-kasyno i loterie online

Totalizator Sportowy z przytupem rozpoczyna nowy etap w historii firmy. Spółka liczy, że za ...

Auta Tesli „świadkami” w sprawie o usiłowanie morderstwa

Norweska policja poszukuje właścicieli „elektryków” produkowanych przez koncern Elona Muska. Chodzi o dochodzenie dotyczące ...

Gwiazdy biją firmy na Instagramie

Na Instagramie konta z największą liczbą obserwatorów należą do sportowców i celebrytów. Zdecydowanie wyprzedzają ...

Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Sprzedawanie na YouTube nie jest proste, gdyż wbrew pozorom to nowy rynek, którego wielu ...

W Izraelu robią steki z drukarki. Tanie i zdrowe

Izraelski startup Redefine Meat opracował nowatorską metodę produkcji wegańskiego mięsa. Steki powstają w drukarce ...

Rozwiązania informatyczne w służbie jakości

Konkurencja wśród przedsiębiorstw nieustannie rośnie. Te, które nie postawią na efektywność i jakość, wypadną ...