W efekcie działalność Olympus Imaging zostanie przeniesiona (razem z produkcją rejestratorów dźwięku) do Japan Industrial Partners (JIP). Wartości transakcji nie ujawniono.
Olympus i JIP to japońskie przedsiębiorstwa, biznes pozostanie więc w Kraju Kwitnącej Wiśni. Podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży strony zaplanowały na 30 września. Jak zapewnia spółka, do tego czasu klienci nie powinni mieć powodów do obaw, ponieważ dział sprzedaży, marketingu i przede wszystkim serwis będą pracować w tym samym trybie. – Wszelkie działania związane z wprowadzaniem na rynek nowych produktów również będą realizowane zgodnie z planem – wyjaśnia Jacek Jamiołkowski, dyrektor sprzedaży Olympus Polska.
CZYTAJ TAKŻE: Koniec kultowej marki? Chińczycy porzucają „Jeżynkę”
Marka Olympus znana jest nie tylko z produkcji aparatów fotograficznych i rejestratorów dźwięku. Firma jest również wiodącym producentem endoskopów medycznych oraz dostawcą systemowych rozwiązań do badań naukowych i zastosowań klinicznych.
Pierwotnie, w 1919 r., firma nazywała się Takachiho Seisakusho. Nazwa Olympus po raz pierwszy pojawiła się dopiero dwa lata później. W 2013 r. głównym udziałowcem (niecałe 12 proc.) został inny japoński koncern – Sony.