Twitterowi grozi wysoka kara. Co robił z danymi użytkowników?

Szef Twitter Jack Dorsey,Bloomberg

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) prowadzi dochodzenie przeciwko Twitterowi. Portal społecznościowy miał niewłaściwie użyć danych użytkowników do celów marketingowych. Twitterowi grozi kara w wysokości 250 mln dolarów.

Według dziennika „Financial Times” portal miał używać do zwiększania skuteczności targetowania reklam adresów e-mail oraz numerów telefonów osób korzystających z Twittera. Kara grzywny, którą może zakończyć się dochodzenie FTC, może wynieść nawet 250 mln dolarów – wynika z informacji dziennika.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter zwalcza prawicową grupę od szalonych teorii spiskowych

Według FTC Twitter naruszył przyrzeczenie dane użytkownikom dotyczące bezpieczeństwa i prywatności ich danych, wprowadzając tym samym konsumentów w błąd. Twitter przyznał się do „nieumyślnego” wykorzystania danych osobowych, w tym numerów telefonów i adresów e-mail dostarczanych do serwisu przez jego użytkowników – według ich przekonania – „dla celów bezpieczeństwa”. Portal użył ich jednak w celach komercyjnych, po to, aby zwiększyć skuteczność targetowania reklam. Sytuacja miała miejsce w latach 2013 – 2019.

Twitter poinformował, że informacje te były wykorzystywane dołączenia użytkowników z konkretnymi listami marketingowymi dostarczanymi przez reklamodawców i pomagały na kierowanie reklam do wybranych grup odbiorców. Kierownictwo portalu przyznało, że był to błąd i zaprzestało tych działań w zeszłym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter: Hakerzy dostali się do 36 kont znanych osób, w tym polityka z Holandii

Według Komisji Twitter naruszył zasadę dobrowolności przekazywania danych dla celów marketingowych, której zobowiązał się przestrzegać w 2011 r. w wyniku ugody zawartej z Komisją. Chodziło o wcześniejsze oskarżenia o stwarzanie ryzyka dla prywatności użytkowników, które pojawiły się po wykorzystaniu przez hakerów wewnętrznych narzędzi kontrolnych serwisu celem dostępu do kont osób wykorzystujących tę usługę. Taka sytuacja miała miejsce dwa razy w 2009 roku.

Twitter zobowiązał się wtedy do niewprowadzania w błąd użytkowników na temat zakresu ochrony bezpieczeństwa, prywatności i poufności danych oraz stworzenia i utrzymania kompleksowego programu bezpieczeństwa informacji. Jak pokazał niedawny atak na prominentnych użytkowników Twittera oraz przejęcie ich kont przez hakerów, także warunek bezpieczeństwa nie został wypełniony.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter walczy z rasizmem. Koniec z „panem”, „niewolnikiem”, „czarną listą”

FTC osiągnęła wcześniej ugodę z Facebookiem w wysokości 5 miliardów dolarów – największą karę w historii komisji – za niewłaściwe postępowanie z danymi użytkowników – informuje CNN.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fake newsy stają się coraz groźniejsze

Nieprawdziwe informacje mogą szkodzić przedsiębiorcom, a nawet wpływać na wyniki wyborów. Do walki z ...

SI ma ciągotki do rasizmu i homofobii

Pomimo szybkiego rozwoju sztucznej inteligencji, wykazuje ona wiele zaskakujących braków. Zachowuje się rasistowsko, seksistowsko ...

Elektroniczne etykiety pozbawią pracy kasjerów

O technologii RFID mówi się od lat, ale dopiero teraz zaczyna szturmem podbijać nasz ...

Firmy szukają wsparcia ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT – ...

„Cyberpunk” jak lot w kosmos. A na giełdzie rollercoster

Zasięg dyskusji o grze za ostatnie 30 dni przekroczył pułap 1,1 mld internautów. To ...

Sklepy online mają problem. Zalewają je zwroty

Masowo zwracamy e-zakupy. Według najnowszego badania „Barometr E-shopper 2018”, przybywa internautów, którzy odsyłają towary ...