BlaBlaCar sprzeda online bilety na autobusy konkurencji

Francuska platforma, znana z łączenia pasażerów z kierowcami jadącymi w dłuższe trasy, coraz mocniej wchodzi na rynek autobusowych przewozów długodystansowych. Firma rozszerza właśnie swoje usługi o możliwość rezerwacji miejsc u przewoźników autobusowych.

Publikacja: 03.03.2020 16:37

Frederic Mazella, założyciel i prezes BlaBlaCar

Frederic Mazella, założyciel i prezes BlaBlaCar

Foto: Bloomberg

Dzięki innowacyjnej technologii używanej przez firmę Busfor, na polskiej platformie BlaBlaCar pojawi się od środy funkcja kupowania biletów autobusowych u ponad 100 przewoźników – dowiedziała się „Rzeczpospolita Cyfrowa”.

Michał Pawelec, country manager BlaBlaCar w Polsce, potwierdza, że rozszerza się wachlarz dostępnych w aplikacji form transportu. Dzięki technologii firmy Busfor, pasażerowie mogą teraz bezpośrednio w serwisie BlaBlaCar wyszukiwać i kupować bilety na linie autobusowe łączące miasta w Polsce i Europie. Na platformie udostępniona zostanie oferta takich firm, jak: Sindbad, Polonus czy Neobus. A więc przewoźników oferujących konkurencyjne rozwiązanie względem BlaBlaCar.

CZYTAJ TAKŻE: BlaBlaCar szykuje duże przejęcie. Może zamieszać na polskim rynku

BlaBlaCar zastrzega, że zawsze stawiał na możliwość wyboru, umożliwiając pasażerom dobranie kierowcy, samochodu, ceny czy miejsca spotkania zgodnie ze swoimi preferencjami. – Teraz dajemy jeszcze więcej. W zależności od trasy podróży, nasi użytkownicy mają teraz dostęp do ofert ponad 100 przewoźników autobusowych i mogą zdecydować, czy taka opcja będzie dla nich odpowiednia. A następnym razem, kiedy będą planować wyjazd do domu na weekend, być może wybiorą podróż czyimś samochodem w ramach wspólnych przejazdów – zaznacza Pawelec.

Rozszerzenie oferty o przewozy autobusowe jest częścią globalnej strategii BlaBlaCar, opierającej się na budowie multimodalnej sieci transportowej, oferującej wspólne przejazdy i podróże autobusem na jednej platformie. BlaBlaCar chce w ten sposób dać podróżującym większy wybór opcji transportu na dłuższych dystansach. Paweł Woś, dyrektor zarządzający Busfor w Polsce, tłumaczy, że grono polskich przewoźników oferujących wysoki standard usług przy zachowaniu konkurencyjnych cen rośnie z roku na rok. – Wierzymy, że pozycjonując swoją ofertę na BlaBlaCar uda im się dotrzeć do podróżnych, którzy dotąd często nie brali nawet pod uwagę autobusu przy planowaniu podróży międzymiastowej – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Uber i jego krewniacy na ostrym zakręcie

BlaBlaCar już zapowiada, że planuje zapraszać do współpracy kolejnych przewoźników w naszym kraju. Francuska grupa skupia ponad 80 mln użytkowników na całym świecie – w tym ponad 25 mln w Europie Środkowej i Wschodniej. Pod koniec ub. r. przejęła firmę Busfor. Dzięki akwizycji zamierza rywalizować z niemieckim FlixBusem.

„Rzeczpospolita” jako pierwsza pisała w ub. r., że BlaBlaCar w Polsce uruchomi siatkę połączeń autobusowych BlaBlaBus. To piątym rynek w Europie dla tej firmy. W odpowiedzi niemiecki rywal rusza z usługą współdzielenia samochodów.

Dzięki innowacyjnej technologii używanej przez firmę Busfor, na polskiej platformie BlaBlaCar pojawi się od środy funkcja kupowania biletów autobusowych u ponad 100 przewoźników – dowiedziała się „Rzeczpospolita Cyfrowa”.

Michał Pawelec, country manager BlaBlaCar w Polsce, potwierdza, że rozszerza się wachlarz dostępnych w aplikacji form transportu. Dzięki technologii firmy Busfor, pasażerowie mogą teraz bezpośrednio w serwisie BlaBlaCar wyszukiwać i kupować bilety na linie autobusowe łączące miasta w Polsce i Europie. Na platformie udostępniona zostanie oferta takich firm, jak: Sindbad, Polonus czy Neobus. A więc przewoźników oferujących konkurencyjne rozwiązanie względem BlaBlaCar.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Amazon ma coraz większy problem. Psy uwzięły się na jego kurierów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Globalne Interesy
Apple ma poważny problem z flagowym iPhone`m 15. „Ciężko utrzymać go w dłoni”
Globalne Interesy
Twórca chatbota ChatGPT wart już blisko 100 mld dol. Może mocno uderzyć w Google
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja wkracza na Messengera, WhatsApp i Instagram
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Globalne Interesy
Elon Musk kontroluje aż połowę satelitów. Kto jeszcze liczy się na orbicie?
Globalne Interesy
Google pod pręgierzem. Gigantowi grozi podział