BlaBlaCar sprzeda online bilety na autobusy konkurencji

Francuska platforma, znana z łączenia pasażerów z kierowcami jadącymi w dłuższe trasy, coraz mocniej wchodzi na rynek autobusowych przewozów długodystansowych. Firma rozszerza właśnie swoje usługi o możliwość rezerwacji miejsc u przewoźników autobusowych.

Publikacja: 03.03.2020 16:37

Frederic Mazella, założyciel i prezes BlaBlaCar

Frederic Mazella, założyciel i prezes BlaBlaCar

Foto: Bloomberg

Dzięki innowacyjnej technologii używanej przez firmę Busfor, na polskiej platformie BlaBlaCar pojawi się od środy funkcja kupowania biletów autobusowych u ponad 100 przewoźników – dowiedziała się „Rzeczpospolita Cyfrowa”.

Michał Pawelec, country manager BlaBlaCar w Polsce, potwierdza, że rozszerza się wachlarz dostępnych w aplikacji form transportu. Dzięki technologii firmy Busfor, pasażerowie mogą teraz bezpośrednio w serwisie BlaBlaCar wyszukiwać i kupować bilety na linie autobusowe łączące miasta w Polsce i Europie. Na platformie udostępniona zostanie oferta takich firm, jak: Sindbad, Polonus czy Neobus. A więc przewoźników oferujących konkurencyjne rozwiązanie względem BlaBlaCar.

CZYTAJ TAKŻE: BlaBlaCar szykuje duże przejęcie. Może zamieszać na polskim rynku

BlaBlaCar zastrzega, że zawsze stawiał na możliwość wyboru, umożliwiając pasażerom dobranie kierowcy, samochodu, ceny czy miejsca spotkania zgodnie ze swoimi preferencjami. – Teraz dajemy jeszcze więcej. W zależności od trasy podróży, nasi użytkownicy mają teraz dostęp do ofert ponad 100 przewoźników autobusowych i mogą zdecydować, czy taka opcja będzie dla nich odpowiednia. A następnym razem, kiedy będą planować wyjazd do domu na weekend, być może wybiorą podróż czyimś samochodem w ramach wspólnych przejazdów – zaznacza Pawelec.

Rozszerzenie oferty o przewozy autobusowe jest częścią globalnej strategii BlaBlaCar, opierającej się na budowie multimodalnej sieci transportowej, oferującej wspólne przejazdy i podróże autobusem na jednej platformie. BlaBlaCar chce w ten sposób dać podróżującym większy wybór opcji transportu na dłuższych dystansach. Paweł Woś, dyrektor zarządzający Busfor w Polsce, tłumaczy, że grono polskich przewoźników oferujących wysoki standard usług przy zachowaniu konkurencyjnych cen rośnie z roku na rok. – Wierzymy, że pozycjonując swoją ofertę na BlaBlaCar uda im się dotrzeć do podróżnych, którzy dotąd często nie brali nawet pod uwagę autobusu przy planowaniu podróży międzymiastowej – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Uber i jego krewniacy na ostrym zakręcie

BlaBlaCar już zapowiada, że planuje zapraszać do współpracy kolejnych przewoźników w naszym kraju. Francuska grupa skupia ponad 80 mln użytkowników na całym świecie – w tym ponad 25 mln w Europie Środkowej i Wschodniej. Pod koniec ub. r. przejęła firmę Busfor. Dzięki akwizycji zamierza rywalizować z niemieckim FlixBusem.

„Rzeczpospolita” jako pierwsza pisała w ub. r., że BlaBlaCar w Polsce uruchomi siatkę połączeń autobusowych BlaBlaBus. To piątym rynek w Europie dla tej firmy. W odpowiedzi niemiecki rywal rusza z usługą współdzielenia samochodów.

Dzięki innowacyjnej technologii używanej przez firmę Busfor, na polskiej platformie BlaBlaCar pojawi się od środy funkcja kupowania biletów autobusowych u ponad 100 przewoźników – dowiedziała się „Rzeczpospolita Cyfrowa”.

Michał Pawelec, country manager BlaBlaCar w Polsce, potwierdza, że rozszerza się wachlarz dostępnych w aplikacji form transportu. Dzięki technologii firmy Busfor, pasażerowie mogą teraz bezpośrednio w serwisie BlaBlaCar wyszukiwać i kupować bilety na linie autobusowe łączące miasta w Polsce i Europie. Na platformie udostępniona zostanie oferta takich firm, jak: Sindbad, Polonus czy Neobus. A więc przewoźników oferujących konkurencyjne rozwiązanie względem BlaBlaCar.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił